Şapte din 10 cumpărători online din Europa au făcut achiziţii de la comercianţi internaţionali, principalele motive fiind preţurile mai bune şi dorinţa de a cumpăra un anumit brand sau produs. Potrivit studiului anual UPS Europe Pulse of the Online Shopper din 2017, aceste rezultate confirmă nu doar oportunităţile de care pot beneficia comercianţii care intră în contact cu clienţi din diferite ţări, ci şi necesitatea oferirii unei game largi de servicii personalizate pentru a satisface aşteptările cumpărătorilor online.
Studiul arată că argumentele principale ale cumpărătorilor, atunci când fac achiziţii de la comercianţi dintr-o altă ţară includ: siguranţa plăţilor (75%); precizarea clară a costului total al comenzii, inclusiv taxele şi comisioanele (72%); o politică de retur transparentă (63%); conversia preţurilor în moneda locală (63%) şi rapiditatea livrării (62%).
„Datorită internetului, activitatea de shopping a devenit globală, permiţând comercianţilor să-şi plaseze şi să-şi vândă produsele clienţilor din întreaga lume. Cercetările noastre arată că aproape trei sferturi dintre cumpărătorii europeni online fac achiziţii din alte ţări. Acest lucru oferă nenumărate oportunităţi atât pentru micii comercianţi, cât şi pentru retailerii mari care doresc să-şi extindă afacerile”, a declarat Abhijit Saha, vicepreşedinte Marketing, UPS Europe. „Misiunea UPS este de a-i ajuta pe aceştia să facă afaceri oriunde în lume la fel de uşor ca în ţara de origine”.
Potrivit studiului UPS, majoritatea cumpărătorilor europeni online (96%) au făcut achiziţii din marketplace, adică platforme online pentru terţi comercianţi. 67% dintre aceştia au menţionat ca motive pentru cumpărarea din marketplace şi nu de la un retailer, preţurile mai bune, iar 43% au indicat gama mai largă de produse din fiecare categorie.
Mai mult de jumătate (52%) dintre cumpărătorii online din Europa iau în considerare opţiunile de livrare oferite atunci când caută şi selectează produse online, în timp ce 75% cred că returul gratuit este important. În plus, 63% dintre cumpărători sunt interesaţi de serviciile de expediere a coletelor în locaţii alternative cu program prelungit, dacă taxele sunt mai mici decât în cazul livrării la domiciliu.
Retailerii trebuie să adopte o abordare „mobile first”, deoarece gradul de utilizare a smartphone-urilor pentru efectuarea de cumpărături este în creştere. Potrivit studiului, 43% dintre utilizatorii de smartphone au făcut achiziţii de pe telefon. Cumpărătorii online folosesc dispozitivele mobile pentru mai multe activităţi legate de shopping, inclusiv pentru a localiza magazine sau pentru a obţine informaţii legate de anumite magazine (78%), pentru a urmări o comandă (78%) şi pentru a compara preţurile (75%).