17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Comisia Europeană descoperă noi modalităţi de manipulare a testelor de către producătorii de maşini
Comisia Europeană descoperă noi modalităţi de manipulare a testelor de către producătorii de maşini

Experţii Comisiei Europene au descoperit dovezi care arată că producătorii de maşini folosesc modalităţi de manipulare a testelor pentru a amplifica impactul asupra mediului al emisiilor actuale, relatează Euractiv, citat de Mediafax.
Conform unui raport de cinci pagini publicat de Centrul Comun de Cercetare al Comisiei Europeane, 114 seturi de date arată că producătorii de maşini ar urmări exagerarea impactului emisiilor cu 4,5% sau chiar cu 13%, în funcţie de producător, scopul fiind ca tăierile de emisii prevăzute pentru legislaţia Uniunii Europene, ce va intra în vigoare in 2020 să fie în realitate mai mici decât cele intenţionate.
Provizoriu, s-a stabilit că emisiile maşinilor vor trebui reduse cu 15% în intervalul 2020-2025, şi cu încă 30% până în 2030. Pragurile sunt, însă, încă supuse dezbaterilor între Parlamentul European şi statele-membre.
Concluziile Centrului Comun de Cercetare arată o schimbare complet opusă de strategie a companiilor producătore de maşini, comparativ cu anul 2016, anul izbuncirii scandalului Diselgate. Atunci, s-a descoperit că Volkswagen utiliza mijloace de modificare a testelor de laborator cu scopul ascunderii emisiilor mari.
"Nu ne plac trucurile", a declarat Miguel Arias Canete, Comisarul pentru Politicile Climatice şi Energie pentru Financial Times.
"Am văzut lucruri care nu ne plac. Vom face tot ce este necesar pentru ca punctele de pornire să fie cele reale", a completat comisarul.
"Prin manipularea WLTP (n.r. - Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) păcălesc ţintele 2025/2030 încă de dinainte ca ele să fie stabilite", a precizat, tot pentru The Financial Times, William Todts, director general executiv al ONG-ului bazat în Bruxelles, Transport & Environment.
Pentru a contracara această problemă, într-o scrisoare trimisă de Comisie statelor-membre se precizează faptul că pragurile emisiilor care urmează să fie stabilite nu vor fi cele indicate de producători, că vor fi facute noi măsurători pentru creşterea transparenţei şi a verificabilităţii şi că ar putea fi luată în calcul o amendare a Regulamentului WLTP, dacă acesst lucru va fi necesar.
Raportul Centrului Comun de Cercetare nu precizează niciun producător de maşini.


Articole înrudite