Brexit a dus la micşorarea tabletelor de ciocolată şi a pâinilor, acesta fiind un mod prin care companiile contracarează potenţialele creşteri de preţuri, informează Bloomberg, citat de Mediafax. Între septembrie 2015 şi iunie 2017, 206 produse din Marea Britanie au scăzut în dimensiuni şi gramaje şi doar 79 au crescut, potrivit unui studiu al autorităţii britanice pentru statistică ONS, publicat la începutul acestei săptămâni. ONS spune că preţurile rămân neschimbate, dar dimensiunile produselor scad.
Cele mai multe scăderi ale dimensiunilor s-au înregistrat pentru pâine şi cereale (36), urmate de produsele de îngrijire personală (31), produse din carne (25), ciocolată, gemuri şi produse zaharoase (25). Ideea de contracţie a câştigat teren în Regatul Unit pentru că firmele se confruntă cu costuri mai mari dar caută modalităţi de a evita creşteri de preţuri.
Unul dintre exemplele cele mai cunoscute este din 2016, după votul pentru Brexit, când Mondelez International a redus greutatea ciocolatelor Toblerone, mărind golul dintre segmentele triunghiulare ale batoanelor. Acestea au revenit la dimensiunile originale, în urma numeroaselor plângeri ale consumatorilor. ONS a confirmat faptul că tabletele de ciocolată sunt potrivite pentru noua tendinţă, chiar dacă pâinea, cerealele sau produsele de îngrijire se află în topul scăderilor dimensiunilor.