17 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Americanii aruncă mâncare de 162 miliarde de dolari
Americanii aruncă mâncare de 162 miliarde de dolari

Serviciul de cercetare economică al US Department of Agriculture a estimat că în 2010 americanii au aruncat 60 de milioane de tone de alimente, ceea ce reprezintă o treime din hrana SUA într-un an, potrivit Time. Potrivit calculelor specialiştilor, în bani asta înseamnă aproximativ 162 de miliarde de dolari. Asta doar într-un an.
Datele arată că mulţi consumatori nu înţeleg diferenţa dintre ”a se folosi până la data” şi ”a se vinde până la data de”, potrivit Institute of Food Technologists (IFT). În special pentru produsele procesate se face confuzia între ”a se vinde până la data de”, bun pentru consum înainte de” sau astfel de formulări la fel de vagi. ”A se folosi până la data de” este destul de clar. Dacă mănânci sau bei produsul după data de pe etichetă rişti o tulburare intestinală sau chiar mai rău. Celelalte sunt un pic mai confuze: ”A se vinde până la data” include un spaţiu de manevră pentru vânzător, în funcţie de produs.
”«A se vinde până la data» este folosit de regulă de către retaileri ca să şti care este momentul în care să scoată produsul de la raft. Dar când oamenii cumpără şi văd data inscripţionată, cred că produsul nu mai este bun după acea dată”, a spus William Fischer, vicepreşedinte al IFT şi coautorul unui studiu depre felul în care americanii aruncă prematur mâncarea.
Studiul arată că 25% dintre americani aruncă măncare după ce trece data inscriţionată ca ”a se vinde până la data” şi 10% cred că hrana consumată după data inscripţionată ca ”bun până la data” este un risc major pentru sănătate, ceea ce e fals.
Etichetarea de tipul ”bun până la data” sau ”bun înainte de data” nu are legătură cu siguranţa alimentară. Este o chestiune de timp. ”Este vorba de maximizarea calităţii produsului. Este vorba despre protejarea brandului”, a mai spus Fisher.
Potrivit IFT, în general, o treime din perioada de viaţă a produsului rămâne în afara termenului inscripţionat ca ”a se vinde până la data”.


Articole înrudite