04 MAI 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Un proiect european ce ar putea crea 50.000 de locuri de muncă în Galaţi
Un proiect european ce ar putea crea 50.000 de locuri de muncă în Galaţi

La Galaţi s-a desfăşurat conferinţa de lansare a proiectului "Platforma Multimodală Galaţi, Etapa I - Modernizarea Infrastructurii Portuare". Proiectul are un buget de 25.619.781 euro, din care finanţare nerambursabilă de la Comisia Europeană prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei este de 21.776.814 euro, cofinanţarea de la bugetul de stat este 3.450.053 euro şi contribuţia proprie (a investitorului privat Metaltrade International SRL şi Port Bazinul Nou) este de 392.914 euro.
Această primă etapă face parte din cele patru etape ale proiectului european “Platforma Multimodală Galaţi-înlăturarea blocajelor majore prin modernizarea infrastructurii existente şi asigurarea conexiunilor lipsă pentru reţeaua centrală Rhin-Dunăre/Alpi”, care constă în modernizarea infrastructurii portuare.
Proiectul, cu o valoare totală de aproximativ 80 de milioane de euro, prevede realizarea în termen de zece ani a unei platforme multimodale în portul Galaţi, un obiectiv ce ar putea conduce la crearea a minim 50.000 de noi locuri de muncă, dar şi la înfiinţarea, la Galaţi, a diverse activităţi economice (de la servicii, până la industrie şi producţie în Zona Liberă sau Parcul Industrial), a declarat, cu ocazia lansării proiectului, directorul APDM, Luigi Marius Ciubrei. Întreg proiectul conţine patru mari obiective: 1- moderrnizarea infrastructurii portuare; 2 – realizarea racordului rutier şi feroviar; 3 - amanajarea platformei multimodale; 4 – amenajarea zonei de acces către platformă.
Prima etapă constă în mai multe lucrări, respectiv: amenajarea unui cheu cu o lungime de 8.568 de metri, în lucrări de dragare în Port bazinul Nou, umplerea parţială a bazinului portuar pentru a se crea spaţiu suplimentar pentru acostare şi nivelarea profilului elevaţiei în platforme - lucrări ce ar trebui finalizate până la finele lunii martie 2020.
Proiectul “Platformă Multimodală Galaţi” are Administraţia Porturilor Dunării Maritime Galaţi, ca aplicant de stat, şi societăţile private Port Bazinul Nou, Metaltrade şi portul german Duisburg, terminalul de la Galaţi urmând să asigure transportul mărfurilor pe ruta Rhin-Dunăre-Asia. Duisburg este cel mai mare port interior din lume, tranzitând anual 4 milioane de containere cu marfă pe rute lungi. Potrivit directorului SC Port Bazinul Nou, Corneliu Găvăneanu, la maturitatea investiţiei de la Galaţi, prin platforma multimodală ar putea fi tranzitate circa 300.000 de containere, echivalentul a 5-6 milioane de tone de marfă pe an, în condiţiile în care traficul maxim realizat prin Port Bazinul Nou a fost de un milion de tone, în perioada în care combinatul siderurgic ArcelorMittal Galaţi era la capacitate maximă de producţie.


Articole înrudite