În timp ce Primăria Galaţiului condusă de liberalul Marius Stan a anunţat că vor fi cheltuiţi jumătate de milion de euro pentru organizarea timp de 3 zile a unor evenimente de excepţie cu ocazia Sărbătorilor Galaţiului, punctele principale de atracţie fiind concertele susţinute de o serie de formaţii de muzică uşoară şi populară foarte cunoscute, precum şi asigurarea unui iluminat public de sărbători nemaipomenit, manifestările nu au fost lipsite de anumite incidente. Astfel, este vorba de un grup de ciirca 50 de persoane, majoritatea venită din alte localităţi cum ar fi judeţşele Braşov şi Teleorman, care au dorit să comercializeze o serie de produse, aşa cum făceau şi anii anteriori. Oamenii susţin că deşi au primit autorizaţie pentru a comercializa produsele şi au plătit în acest scop şi tarifele cerute pentru închirierea spaţiilor respective, nu li s-a pus la dispoziţie o locaţie unde să îşi poată expune marfa. supăraţi, oamenii s-au strâns joi dimineaşă în faţa statuii de la nespălata unde şi-au spus ofurile , cerând doar să li se pună la dispoziţie un loc unde să îşi vândă prodisele cu care au venit de departe. „Eu sunt din oraşul Alexandria, judeţul Teleorman, şi am depus cerere încă de acum câteva zile pentru închirierea unui spaţiu, am plătit şi taxa care mi s-a cerut de către o firmă din Sibiu care am înţeles că a fost desemnată de Primărie să se ocupe cu închirierea acestor spaţii. După ce am dat zece milioane de lei vechi pe 3 metri pătraţi pe care i-am închiriat un număr de zile, acum mă trezesc că nu îmi pot vinde produsele. Nu înţeleg de ce mi-au mai luat banii? Tot ce vreau este să mi se dea un loc unde să îmi vând marfa, aici la P-uri”, ne-a spus Aurel S.
Şi Gică M. este o persoană nemulţumită de faptul că a plătit 9 milioane de lei vechi pentru 3 zile în care ar fi trebuit să îşi expună marfa dar nu i s-a pus spaţiu la dispoziţie.
Doar o parte din cereri au fost aprobate
Ne-a declarat purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Mihai Costache, care ne-a declarat că Primăria Galaţi a desemnat o firmă din Sibiu să se ocupe anul acesta cu aprobarea solicitărilor de închirere a spaţiilor pentru vânzarea diferitelor produse. „Din cele 700 de cereri au fost aprobate circa 300 şi s-a dorit astfel să se facă ordine în ceea ce priveşte comerţul care să fie unul cât mai civilizat. Credem că faţă de anii precedenţi lucrurile sunt mult mai bune”, ne-a declarat Mihai Costache. Acesta a afirmat că tarifele percepute pentru închirierea spaţiilor sunt mai mari comparativ cu anul trecut şi că nu există spaţii suficiente pentru toţi cei care doresc să îşi vândă marfa, numărul solicitărilor fiind mai mare.