27 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Revelion fără surprize neplăcute! ATENŢIE! Nu te lăsa păcălit!
Revelion fără surprize neplăcute! ATENŢIE! Nu te lăsa păcălit!

InfoCons îţi pune la dispoziţie unica aplicaţie, independentă şi transparentă prin care poţi apela direct şi rapid numerele de urgenţă la nivel local, naţional şi internaţional în cazul în care întâmpini probleme cu:
- unităţile de cazare;
- agenţiile de turism;
- produsele pe care le consumi.
Posibilitatea de a avea într-un singur loc toate numerele de urgenţă, dar şi de a le apela direct, fără costuri suplimentare, cu aplicaţia InfoCons, reprezintă un real ajutor pentru tine.
Aplicaţia InfoCons adună în secţiunea SOS numerele pentru:
- Urgenţe - în cazul în care te afli într-o situaţie de criză;
- Protecţia Consumatorilor - dacă întâmpini probleme cu produsele şi serviciile achiziţionate;
- Autoritatea Naţională Sanitară şi pentru Siguranţa Alimentelor - în cazul în care te confrunţi cu probleme legate de alimente.
Precum şi numerele utile şi de urgenţă la nivel judeţean cum ar fi:
- Primărie;
- Poliţia Locală;
- Direcţia Sanitar Veterinară;
- Direcţia de Sănătate Publică.
Aplicaţia InfoCons este disponibilă pentru orice sistem de operare IOS , Android şi Huawei.
Pentru a ne asigura că locul unde petrecem Revelionul (hotel, pensiune turistică sau agroturistică, vilă sau cabană) respectă criteriile de clasificare conform legii, putem verifica dacă locaţia este autorizată şi dacă clasificarea obţinută corespunde. Siguranţa ta este pe primul loc!
Verificarea unităţilor de cazare poate fi realizată pe infocons.ro.
Totodată poţi verifica ce anume trebuie să pună la dispoziţie fiecare unitate de cazare în funcţie de clasificarea obţinută, care trebuie să fie afişată la loc vizibil (numeric stele, flori sau margarete), tot pe infocons.ro.
În România, există autorizate în prezent 18.283 unităţi de cazare de diferite tipuri, cu 250.660 spaţii de cazare şi 530.879 locuri:
- pensiuni turistice;
- camere de închiriat;
- hotel;
- apartamente de închriat;
- pensiuni agroturistice;
- vile turistice;
- hostel;
- cabane turistice;
- moteluri;
- căsuţe tip camping;
- bungalowuri;
- camping;
- popas turistic;
- spaţii de campare;
- hotel apartament;
- nave maritime şi fluviale;
- pontoane plutitoare;
- sate de vacanţă;
- parcele de campare;
- altele.
Pe primele locuri cu cel mai mare număr de unităţi în funcţie de tipul acestora se situează:
- 28,14% pensiunile turistice;
- 27,91% camerele de închiriat;
- 10,05% hotelurile.
Din punctul de vedere al clasificării acestora, situaţia este următoarea:
- 40,03% unităţi de cazare cu 3 stele;
- 20,92% unităţi de cazare cu 3 margarete/flori/stele;
- 14,01% unităţi de cazare cu 2 stele.
În funcţie de judeţul unde sunt loclizate unităţi de cazare situaţia este următoarea:
- 16,01% în judeţul Constanţa;
- 10,10% în judeţul Braşov;
- 5,59% în judeţul Suceava.
În România sunt 205 pârtii omologate, cu o lungime totală de 175 km.
Şi, dacă tot suntem în mini-vacanţă, pentru a ne relaxa, mergem să schiem sau să ne dăm cu placa . Dar am verificat dacă pârtia este omologată pentru a fi in siguranţă? Poţi verifica lista pârtiilor omologate pe infocons.ro, listă actualizată pe 20 aprilie 2022.
"Urmează Revelionul, însă pentru a nu avea surprize neplăcute, puteţi verifica înainte de a achita avansul către o unitate turistică dacă aceasta este autorizată sau nu, şi pentru ce clasificare. Putem verifica uşor dacă unitatea de cazare ne pune la dispoziţie toate facilităţile conform clasificării primite. Totodată, întotdeuna trebuie să solicităm bonul fiscal pentru a avea dovada justificativă în cazul în care dorim să depunem sesizări. De asemenea dacă mergem pe pârtie trebuie să verificăm înainte dacă aceasta este omologată sau nu, pentru a fi în siguranţă. Luaţi atitudine şi verificaţi înainte de plecare unitatea de cazare şi pârtia! Un om prevenit face cât doi! Şi nu uita: un consumator educat şi informat este un consumator protejat! Ia atitudine!", transmite Sorin Mierlea, preşedinte InfoCons.


Articole înrudite