"Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani", anunţa CNAIR cu puţin timp în urmă. Iată că Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică, pe data de 10 iulie, proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila". Investiţia se ridică la 2,594 miliarde de lei inclusiv TVA , iar durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni. "Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani", anunţa CNAIR cu puţin timp în urmă. Iată că Ministerul Transporturilor a lansat în dezbatere publică, pe data de 10 iulie, proiectul de hotărâre de guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico - economici aferenţi obiectivului de investiţii "Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila". Investiţia se ridică la 2,594 miliarde de lei inclusiv TVA , iar durata de realizare a investiţiei este de 48 de luni.
Pe unde trece drumul care va aduce traficul către pod şi unde este poziţionat podul
Conform documentelor care însoţesc proiectul de hotărâre de guvern, drumul proiectat se execută pe teritoriul administrativ al localităţilor Brăila şi Vădeni (judeţul Brăila) şi Smârdan, Jijila (judeţul Tulcea). Traseul drumului începe la intersecţia DN2B Buzău - Brăila - Galaţi cu şoseaua Baldovineşti km 110+334.10 de pe DN2B şi se conectează cu DN22 Râmnicu Sărat-Brăila-Tulcea la km 108+310.80 de pe DN 22, în zona localităţii Jijila, având o lungime totală de 19,095 km. Varianta cuprinde şi un racord la DN22 Smârdan-Măcin, care asigură legătura spre Constanţa prin Măcin. Această legătură începe de la km 7+940 al traseului principal şi se opreşte la km 89+878.50 al DN 22, având o lungime de 4,328 km. Între km 3+600 la km 4+600 este localizat un nod rutier în zona viaductului, prin care se asigură legătura cu DN 22B Brăila-Galaţi printr-un sens giratoriu care se află sub viaductul de acces pe podul suspendat, fiind prevăzute bretele de acces pe viaduct, astfel că drumul se ridică pentru a traversa fluviul Dunărea. Drumul proiectat este împărţit în două secţiuni: drumul principal Brăila - Jijila (lungime 19,095 km) şi drumul de legătură cu DN22 Smârdan - Măcin (lungime 4,328 km).
Lungimea podului va fi de 2.194 metri
Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596.10 - km 6+570.52 pe drumul principal Brăila - Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre măsurat de la Sulina) şi are trei deschideri: o deschidere principală (1.120 metri) şi două deschideri laterale de 489,65 metri pe malul Brăila şi 364,65 metri pe malul Tulcea. De o parte şi de alta sunt două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri fiecare. Lungimea totală a podului suspendat, inclusiv viaductele de acces, va fi de 2.194,3 metri.Calea pe pod are 22 de metri, fiind alcătuită din patru benzi de circulaţie de 3,50 metri fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri, două acostamente de 1,50 metri şi o zonă mediană de 3,00 metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având 2,80 metri fiecare. În total, lăţimea podului va fi 31,70 metri.Podul suspendat are două viaducte de acces amplasate de o parte şi de alta a lui. Primul viaduct de acces începe la poziţia km 4+486,10 şi are o lungime de 110,00 m lungime (două deschideri de câte 55 m fiecare). Podul este urmat de un al doilea viaduct de 110 m lungime (două deschideri de câte 55 m fiecare), care se termină la km 6+680,52. Fiecare viaduct are câte 2 structuri independente pentru fiecare sens de circulaţie. Secţiunea transversală are 4 benzi de circulaţie (câte 2 benzi pe sens) şi o bandă adiţională care poate fi utilizată pentru traficul pietonal, biciclete şi întreţinere. Aşa cum este prezentată în documentaţia aferentă proiectului de lege, în prezent, trecerea de pe un mal pe altul al Dunării în zona Brăila/Galaţi se realizează numai pe apă, cu bacul. Romnav asigură traversarea Dunării cu bacul în zona Brăila - Smârdan. Are în Brăila dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul a maşinilor mari, camioane de 30 tone marfă, a autoturismelor şi persoanelor: platforme, rampe de ambarcare/debarcare, pontoane cu pasarele grele şi uşoare, două bacuri de câte 300 tone şi două bacuri de 25 tone. Navrom Bac SRL asigură traversarea Dunării cu bacul pentru vehicule, maşini de mare tonaj, pasageri între Galaţi şi localitatea I.C. Brătianu din judeţul Tulcea. Are dotările necesare pentru efectuarea trecerilor cu bacul: pontoane de acostare, dane de acostare, platforme de ambarcare/debarcare, două bacuri de câte 300 tone şi un bac de 25 tone. Pe timp de iarnă, când Dunărea îngheaţă, primăvara, când curg sloiuri, şi ori de câte ori este ceaţă sau furtună, traversarea practic se întrerupe, legătura cu Dobrogea atât a zonei Brăila, Galaţi, cât şi a întregii Moldove, trebuie să se facă pe la podul Giurgeni - Vadul Oii cu un spor de distanţă de parcurs de 133 km pentru relaţia Tulcea şi de 56 km pentru relaţia Constanţa."Dupa ce va fi construit, Podul suspendat de la Brăila se va numara printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 metri). Cu o valoare pentru proiectare şi execuţie de 2.025.494.965 lei fără TVA (aproximativ 500 de milioane de euro), acesta reprezintă cel mai mare contract pentru un proiect de infrastructură atribuit în ultimii 27 de ani", anunţă CNAIR.Anunţul de participare pentru proiectarea şi execuţia Podului suspendat peste Dunăre la Brăila, cea mai complexă lucrare de infrastructură din ultimii 27 de ani, cu o valoare estimată la aproximativ 500 de milioane de euro, a fost validat pe 28 aprilie de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice (ANAP), CNAIR SA a stabilit ca termen limită pentru primirea ofertelor data de 11 august 2017, ora 16:00.