O dovadă a faptului că la Şantierul Naval Damen lucrurile continuă pe drumul cel bun o reprezintă noua lansare de navă programată pe 4 martie, după cum a anunţat purtătorul de cuvânt Corina Pîrvu, a navei „Mamola Defender”, care va fi folosită pentru aprovizionarea platformelor de foraj marin. Vasul face parte dintr-un grup de 2 nave complet echipate care au fost comandate Grupului Damen de către reprezentanţii grupului Promar din Elveţia. „Nava comandă 312552038, este cea de-a doua din seria navelor tip PSV 3300 ce se vor construi la Galaţi pentru Grupul PROMAR - Elveţia, având ca armator compania Mamola Defender Shipping Ltd. Inc. - Panama. Nava se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem - Olanda, de asemenea membru al Grupului Damen. Şantierul Naval Damen Gorinchem asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită şi finalizată la Galaţi, de către companii specializate (co-producători), respectiv pentru izolaţii, tapiţerii şi mobilier filiala locală a firmei Helmers, pentru echipamentele şi instalatiile electrice filiala locală a firmei Eekels, pentru vopsitorie şi protecţie anticorozivă firma Danubiana România, iar pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie firma Johnson-Control Olanda, cu sprijinul De Haan filiala Galaţi. La lucrări de mai mică anvergură participă şi companiile Maritime Interior filiala Galaţi - pentru izolaţii ţevi şi tubulaturi cupru, precum şi Dokival SRL - pentru lucrări de curăţenie”, se precizează în comunicatul de presă.
Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri (combustibil, apă potabilă, saramură, ciment, barită, noroi de foraj, prăjini de foraj şi echipaje la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din Vestul Africii. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Vasul poate opera ca navă stingător de incendiu la platformele marine şi este dotat cu echipamente pentru depoluare marină. Propulsia este asigurată cu două propulsoare azimutale Schottel şi poate opera cu „poziţionare dinamică DP2” când desfăşoară operaţiuni de descărcare/încărcare în jurul platformelor de foraj marin sau de exploatare a hidrocarburilor marine.
Construirea la Galaţi a unei astfel de nave reprezintă încă un semnal clar că Şantierul Naval Damen Galaţi este capabil să construiască orice tip de navă tehnică la standarde de construcţie superioare, afirmă oficialii unităţii. Nava are o lungime totală de 80 de metri, lăţimea de 16,2 metri, o viteză de 13,5 noduri, echipajul şi pasagerii ce pot fi ambarcaţi numărând 32 de persoane.