Asociaţia "Baza de Afaceri şi Servicii - BAS.ro" a transmis Consiliului Judeţean Galaţi, primăriilor Galaţi, Şendreni şi Smârdan o iniţiativă privind decongestionarea traficului auto de pe traseul Şendreni - Movileni - Centura Galaţi (până la Talcioc).
„Pe traseul Şendreni - Movileni - Centura Galaţi traficul auto este tot mai aglomerat şi în cazul unor lucrări sau accidente nu există nici o alternativă apropiată. Pentru decongestionarea traficului pe această porţiune propunem ca cel puţin traficul greu de pe DN2B să fie dirijat prin spatele Combinatului Siderurgic pe traseul Şendreni - Smârdan - DN251 - Talcioc.
Deşi sunt mai multe variante (traseele galbene din fotografia ataşată), propunem modernizarea unor drumuri agricole deja existente pe un traseu de aproape 9 km evidenţiat prin traseul portocaliu. Am avut în vedere ca drumul să fie deja practicabil, să fie cât mai departe de locuinţe şi să necesite lucrări de terasament minime.
Segmentul dintre Balta Mălina şi Smârdan este acum destul de bine pietruit putând fi parcurs chiar şi cu autoturismele. Porţiunea Şendreni - Balta Mălina este accesibilă doar în anumite condiţii.
Utilă ar fi şi clasificarea acestui drum măcar ca drum judeţean.
Prin modernizarea propusă traficul pe traseul Şendreni - Movileni - Cimitirul Cătuşa - Talcioc ar scădea semnificativ.
De asemenea, în cazul unor blocaje datorate unor accidente sau lucrări pe DN2B, pe traseul Şendreni - Movileni - Cimitirul Cătuşa - Talcioc, şoferii ar avea o alternativă.
Cu toţii ştim că circulaţia rutieră în Galaţi este sufocată. Lipsa parcărilor, şantierele, numărul mare de maşini, indisciplina unor şoferi, ineficienţa sistemului «unda verde» fac din deplasarea cu autoturismul în Galaţi, un coşmar.
Intrarea în Galaţi şi circulaţia pe centură este îngreunată încă de la Şendreni şi până în Bariera Traian.
Între benzinăria de la Şendreni şi punctul «la borcan» drumul este doar pe o bandă pe sens şi orice lucrare de întreţinere, modernizare sau accident ori blocare a unor vehicule din cauze tehnice, zăpadă sau polei duce la perturbarea traficului cu cozi de sute de vehicule. Între Şendreni şi Movileni circulaţia se poate bloca şi din cauza inundaţiilor cum a fost în iulie 2010.
Sensul giratoriu de la cimitirul Cătuşa este prea aglomerat şi prea aproape de blocuri, între bordura sensului giratoriu şi blocul cu magazinul «Ţapul Carpatin» este un trotuar de doar 2,5 metri pe care circulă pietonii şi bicicliştii.
În intersecţiile de la Viaduct şi de la capătul str. Tecuci, pentru a intra pe Drumul de Centură şi a face la stânga trebuie uneori să aştepţi câteva minute.
Lucrarea de modernizare a centurii, care se va realiza între Cimitirul Cătuşa si bulevardul George Coşbuc va avea un efect insuficient şi de scurtă durată. Blocajul se va muta în bulevardul George Coşbuc cu efecte substanţiale privind poluarea aerului, poluarea sonică, timpul pierdut, combustibilul consumat şi siguranţa traficului.
Traficul rutier din Galaţi nu poate fi fluidizat până nu se realizează varianta ocolitoare, în special tronsonul Smârdan - Satul Costi, care împreună cu drumul propus de noi va decongestiona centura actuală.
Singura îmbunătăţire care ar putea fi realizată rapid, cu impact limitat dar binevenit, este modernizarea drumului dintre Şendreni şi Smârdan“, se arată în iniţiativa Asociaţiei "Baza de Afaceri şi Servicii - BAS.ro".