28 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Aprovizionarea cu materii prime a Combinatului, cât şi exporturile decurg cu dificultate din cauza condiţiilor meteorologice dificile din ultimele săptămâni, principala cauză reprezentând-o faptul că Dunărea este încă blocată cu sloiuri. Semnalul de alarmă a fost tras în mod oficial luni seara, prin intermediul unui comunicat de presă, de către purtătorul de cuvânt al unităţii, Dorian Dumitrescu. „ArcelorMittal Galaţi îşi exprimă profunda îngrijorare referitoare la greutatea cu care se deblochează Dunărea şi accesul la canalele sale navigabile. Companiei noastre îi este imposibil să livreze produsele pe rutele tradiţionale, ceea ce conduce la pierderea sustenabilităţii operaţiunilor, dar şi a clienţilor.
În ciuda temperaturilor mai bune şi a creşterii nivelului apelor, principala noastră rută de export este blocată, iar variantele alternative nu pot suporta cantităţi similare. Acest lucru are un impact negativ atât asupra Companiei, cât şi asupra exporturilor ţării. Aşteptăm din partea autorităţilor o soluţie urgentă şi profesionistă pentru rezolvarea acestei situaţii fără precedent”, se arată în comunicatul de presă al celor de la Combinat la o oră târzie, aşa cum se întâmplă de la o vreme cu anumite comunicate de presă importante remise de companie.
Transportul pe calea ferată, mai costisitor decât cel pe apă
Surse de la nivelul unităţii ne-au declarat că în urma apariţiei problemelor legate de transportul pe apă a materiilor prime şi a produselor fabricate, hibe apărute în urma îngheţării Dunării, singura cale de transport a rămas calea ferată, costul transportului fiind însă de 4 sau 5 ori mai mare decât cel aferent transportului pe apă. Potrivit aceloraşi surse, până la apariţia problemelor pe Dunăre zilnic materiile prime erau transportate cu 6 barje care aduceau la combinat aproximativ 10.000 de tone de materii prime, cum ar fi minereu sau cocs. În urma îngheţării Dunării, singura cale de aprovizionare cu materii prime este calea ferată, care aprovizionează zilnic combinatul, în medie, cu 3.000 de tone de materii prime. Asigurarea materiei prime cu sincope este şi unul din motivele pentru care furnalul 5 nu a putut produce zilnic mai mult de 4.000 de tone de fontă.
Probleme cu dus-întors
Liderul sindicatului Naţional Solidaritatea al Metalurgiştilor din România, Gheorghe Tiber, ne-a declarat că există probleme apărute ca urmare a îngheţării Dunării, dar acestea nu ar fi chiar atât de mari şi că cei din conducere ar intenţiona să speculeze orice problemă apărută fie pentru a cere un ajutor de la autorităţile locale sau centrale, fie pentru a le folosi ca pretext pentru posibile restrângeri de activităţi care ar putea fi anunţate în următoarea perioadă.


Articole înrudite