Zilele trecute a fost publicată, în Monitorul Oficial, lista celor 100 de Baze de Practică Pedagogică (BPP), baze care vor coordona la rândul lor între 4 şi 6 unităţi de învăţământ. Ordinul nr. 3.654 care prevede înfiinţarea acestor baze, prevede că aceste baze funcţionează cu „statut de consorţii şcolare pentru practica pedagogică şi pentru mentoratul didactic”.
BPP se constituie în jurul unei unităţi de învăţământ preuniversitar liceal cu statut de şcoală de aplicaţie, denumită şcoală de aplicaţie coordonatoare, care încheie acorduri de parteneriat cu alte unităţi de învăţământ, în scopul organizării şi desfăşurării activităţilor de practică pedagogică şi de mentorat didactic, constituind un consorţiu şcolar.
Caracteristicile unei şcoli de aplicaţie:
- au profil pedagogic;
- au un alt profil decât profilul pedagogic şi fac dovada:
a) existenţei unor cadre didactice cu statut de profesori mentori şi/sau profesori cu experienţă didactică şi cu activitate metodică;
b) existenţei unei baze materiale adecvate organizării şi desfăşurării stagiilor practice pedagogice din cadrul programelor de formare iniţială şi continuă;
c) accesibilităţii şi versatilităţii instrumentelor, resurselor şi mijloacelor educaţionale;
d) participării la programe/proiecte educaţionale internaţionale de mobilitate a elevilor şi a cadrelor didactice, de tip Erasmus, eTwinning, alte proiecte şi programe organizate de organisme internaţionale cu profil educaţional, ştiinţific sau cultural.
Regulile publicate prevăd faptul că directorul sau directorul adjunct al unităţii de învăţământ coordonatoare este coordonatorul Bazei de Practică Pedagogică. Iar profesorul mentor coordonator din cadrul BPP este un profesor încadrat la şcoala de aplicaţie coordonatoare, care predă discipline pedagogice sau care are experienţă metodică relevantă/de mentorat didactic în specialitatea uneia dintre disciplinele la care se organizează şi se efectuează stagii practice pedagogice/activităţi pedagogice.
În cadrul BPP va fi selectat un număr adecvat de profesori mentori care să asigure organizarea şi desfăşurarea activităţilor de mentorat didactic. Componenţa grupului de profesori mentori din cadrul BPP şi repartizarea activităţilor metodice/practice pedagogice se stabilesc prin decizii interne ale conducerii unităţilor de învăţământ coordonatoare, la propunerea conducerii unităţilor de învăţământ componente ale BPP.
La Galaţi, pe lista din ordinul de ministru prin care se înfiinţează Bazele de Practică Pedagogică sunt doar două unităţi de învăţământ din Galaţi: Colegiul Naţional „Costache Negri” şi Colegiul Naţional „Vasile Alecsandri”.
Reamintim că, la nivel naţional, peste 28 de mii de profesori vor fi formaţi într-un proiect cu finanţare europeană numit PROF, potrivit anunţului făcut de secretarul de stat din Ministerul Educaţiei, Maria Manea. Aceasta a spus că acest proiect „modifică fundamental modul în care se face astăzi formarea iniţială şi formarea continuă a cadrelor didactice”, relatează edupedu.ro