25 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) a organizat vineri după-amiază, cu ocazia Zilei Mondiale a Consumatorului, o manifestare amplă, care a avut drept scop conştientizarea publicului asupra drepturilor pe care le au. Aceasta a fost desfăşurată sub egida „Acum! Justiţie pentru consumatori!”. Acţiunea, la care au fost invitaţi gălăţeni, atât consumatori cât şi operatori economici, precum şi copii, a fost formată din două părţi - o conferinţă de presă şi un seminar. De asemenea, tot atunci a avut loc etapa judeţeană a concursului „Alege! Este dreptul tău!” la care au participat mai mulţi elevi: clasele I-VI - secţiunea desene, VII-VIII - etichete şi IX-XII - eseu şi test grilă pe tema drepturilor consumatorului. Participanţii la seminar au avut ocazia de a alege chiar ei câştigătorii primelor două secţiuni, deoarece lucrările copiilor au fost expuse pentru a fi jurizate şi admirate. Scopul concursului este de a îi învăţa pe cei mici să fie atenţi la ce cumpără. Pe lângă premii şi diplome, câştigătorii locurilor I vor pleca la etapa naţională, la mare.
Conform informaţiilor furnizate de Carmen Mihaela Tudor, comisarul-şef adjunct al CJPC, nemulţumirile gălăţenilor cu privire la produsele pe care le cumpără sunt numeroase, iar o mare parte dintre ele nu au soluţii. „Vrem să conştientizăm consumatorii cu privire la drepturile lor şi agenţii economici, faţă de obligaţiile pe care le au. În ultimul an, cel mai des întâlnite reclamaţii au fost pe partea de prestări servicii în diferite domenii - multe au fost rezolvate dar, o parte destul de consistentă, cam 70 la sută, au fost nesoluţionabile şi asta pentru că aceşti consumatori vin cu tardivitate să reclame sau operatorii economici nu mai pot fi găsiţi, sunt în insolvenţă, ori îşi încheie activitatea. Ce drepturi au consumatorii? În primul rând, trebuie să fie informat complet, corect şi precis. Dau un exemplu - în momentul în care reprezentanţii unei firme de telefonie sau de cablu TV vin acasă la consumatori, aceştia îşi aleg persoanele vârstnice, care sunt încântate când aud de un cadou, de ceva gratuit. Atunci ei nu citesc clauzele contractuale, dar le semnează. Trebuie să conştientizăm că trebuie să citim tot ce semnăm”, a explicat Carmen Tudor. De asemenea, sfatul acesteia este să ne informăm asupra tuturor caracteristicilor produselor pe care vrem să le cumpărăm şi să facem apoi o balanţă conform intereselor pe care le avem. Conform mesajului emis de J.F.Kennedy, la 15 martie 1962, consumatorul are patru drepturi fundamentale: dreptul la securitate, la informare, dreptul de a fi ascultat şi de a alege produse şi servicii.


Articole înrudite