04 IANUARIE 2025 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Benzina discordiei noastre
Benzina discordiei noastre
Mare istorie şi cu benzina asta. Pe vrema „Împuşcatului” primeai cotă de combustibil şi îţi drămuiai litrii care ţi se cuvin în aşa fel încât să poţi merge la părinţi, la ţară, de câteva ori pe an, şi într-un concediu la mare sau la munte. A venit Revoluţia şi ne-am scăpat toţi la maşini. A dispărut cota de combustibil şi toţi cei care nici măcar nu visaseră vreodată să fie proprietari de „maşină mică” şi-au tras în faţa casei ditamai bolizii de zeci de mii de euro. S-a schimbat şi mentalitatea românului: maşina nu mai e un lux, ci o necesitate. Una costisitoare. Dar cât de costisitoare este nu s-a văzut până când nu a venit criza economică. Atunci au început să se îngroaşe rândurile celor care nu şi-au mai putut achita ratele la leasing şi parcurile de maşini confiscate de bănci sau de dealeri au devenit neîncăpătoare. Cei care şi-au mai putut ţine maşinile au început să-şi permită tot mai greu un plin de benzină sau motorină. Au început să alimenteze de la pompă doar de 100 de lei, apoi de 50 de lei, iar acum se eliberează şi bonuri de numai 15-20 de lei. Cum preţurile eu luat-o razna, mai mult sau mai puţin justificat, au început protestele. În ultima perioadă s-au organizat mai multe acţiuni de boicot, cuprinzând alimentări de câţiva lei, plătite cu mărunţiş, sau staţionări la pompă timp mai îndelungat, chipurile pentru spălat parbrizul şi farurile, că tot e gratuit. La Galaţi, ceea ce se anunţa a fi un protest similar, s-a fâsâit rău de tot. Cred că au râs copios cei de la Petrom-ul de pe str. Saturn când au văzut că nu s-au strâns decât câteva maşini şi erau mai mulţi ziarişti şi cameramani decât şoferi.
Acum circulă pe net un apel la boicot pentru zilele de 17, 18 şi 19 ianuarie. Chipurile ar trebui ca în aceste zile să nu se alimenteze deloc maşinile, adică să se meargă pe jos sau cu bicicleta. Mai există şi varianta Transurb, dar parcă maşinile societăţii nu merg după ce s-au alimentat de la pompă... Ce faci cu taxiurile sau cu maşinile marfă?! Renunţă patronii la profitul din activitatea celor trei zile? Aiurea! Chiar dacă vor alege să nu alimenteze în cele trei zile, îşi vor face stocuri în zilele premergătoare, adică... adio efecte la protest!
Suntem un popor de tâmpiţi, care nici măcar să protestăm nu suntem în stare. Lanţurile de benzinării îşi vor vedea de treaba lor, pentru că sunt conştiente de lipsa de unitate şi de seriozitate a românilor. Preţurile vor fi la fel de mari cum şi le-au programat comercianţii de combustibil iar şoferii vor mai bifa o acţiune ratată.
Eu, personal, voi merge pe jos în cele trei zile. Nu pentru că aş fi eu lovită de spiritul de solidaritate, ci pentru că în ultima vreme fac „traseu” pe jos tot mai des. Am constatat că îmi face bine la psihic, plus că văd altfel oraşul şi lumea din jur. Aş face asta mai des, dar sunt zile în care chiar nu-mi permit să pierd câte 45 de minute şi dimineaţa şi seara. În plus, seara e prea întuneric iar zona prin care trec nu e dintre cele mai sigure. Le-aş recomanda, însă, acest lucru, măcar o dată pe săptămână, edililor noştri. Li s-ar lua o ceaţă de pe ochi şi ar vedea altfel oraşul pe care îl păstoresc. Garantat!

Articole înrudite

Persoană suspectă de furt de autoturism, oprită de polițiști cu sistemul Spike:La data de 3 ian ...

Trafic închis de Bobotează în Galați

AN NOU FERICIT!