Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul a crescut cu 19%, în primul trimestru din acest an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2015, potrivit unui comunicat de presă al Institutului Naţional de Statistică (INS) remis, miercuri, AGERPRES.
Volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în trimestrul I 2016, comparativ cu trimestrul I 2015 a înregistrat o creştere cu 19,0% datorită creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+27,9%), vânzărilor de produse nealimentare (+16,1%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,9%), spune INS.
În ceea ce priveşte seria ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a fost înregistrată o creştere cu 16,9%, în urma creşterii vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+26,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+14,3%) şi comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+9,3%).
În martie 2016, comparativ cu martie 2015, volumul cifrei de afaceri a înregistrat o creştere cu 19,3%, pe seria brută, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+25,5%), vânzările de produse nealimentare (+16,6%) şi la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+14,7%).
Potrivit INS, pe seria ajustată sezonier, în martie 2016 a fost înregistrată o creştere cu 18,5%, comparativ cu aceeaşi lună din anul precedent.