Preţul a zece branduri din industria bunurilor de larg consum, o piaţă de 10 mld. euro, a crescut la raft cu 27% din mai 2008 până în prezent, o perioadă în care inflaţia a crescut cu 40%, iar salariile cu 30%, conform unei analize realizate de zf.ro.
Într-o economie sugrumată, în care 700.000 de angajaţi şi-au pierdut locul de muncă şi 11 mld. euro din masa salarială s-au evaporat, alimentele, carburanţii şi utilităţile au topit în fiecare lună bugetul familiilor de români care mai alocă doar 1% pentru educaţie şi sub 3% pentru sănătate.
Cele mai mari majorări de preţ le-au avut laptele (59%), carnea de pui (54%), cafeaua (42%), dar creşteri de peste 30% au fost înregistrate şi la făină, ape sau sucuri. Uleiul este singurul produs care s-a ieftinit cu 22%.
Tendinţa de scădere a preţurilor începe să se contureze pe pieţe mari, precum cea a berii (un business de 1,8 mld. euro) sau a băuturilor răcoritoare (1 mld. euro), unde s-a înregistrat o scădere de 1-3% a preţurilor în august faţă de septembrie 2013.