20 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
După ce, în 2007, piaţa auto atingea un record, 312.589 de unităţi, un an mai târziu înmatriculările de autoturisme scădeau uşor, până la 285.506 unităţi. Era doar începutul dezastrului. Anul 2009 a fost primul în care semnalele de alarmă anterioare deveneau adevărate urlete de sirenă: doar 116.012 unităţi înmatriculate. De atunci, an de an, declinul a continuat, mai mult sau mai puţin puternic. Conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), anul trecut au fost înmatriculate doar 66.436 de autoturisme, număr foarte apropiat de cel din anul 2000, când rezultatul de 66.000 de unităţi era considerat de APIA cel mai slab de la începuturile înregistrării în statistici a vânzărilor de vehicule (1996).

Stagnare, în cel mai fericit caz

Anul 2013 a început cu două luni, ianuarie şi februarie, în care numărul de autoturisme înmatriculate a scăzut 12,73% faţă de perioada similară din anul anterior. Cele doar 9.063 de unităţi înregistrate în statistica DRPCIV anunţă încă un an în care cuvintele unor comercianţi care spuneau, încă din 2010, că „mai jos de atât nu se poate“ vor fi în cel mai bun caz subiect de glume nesărate. Cu toate acestea, există încă în industrie optimişti care consideră că noul timbru de mediu, coroborat cu potenţialul demaraj al programului „Rabla“, ar putea da un impuls pieţei către o creştere de până la 5%. Deocamdată, cifrele aferente primelor două luni arată cu totul altceva, iar o prognoză realistă indică cel mult o stagnare a vânzărilor la nivelul anului trecut.

Ce ar cumpăra românii

Cea mai căutată marcă de către românii dornici să achiziţioneze o maşină nouă rămâne Dacia. În primele două luni ale anului au fost înmatriculate 2.030 astfel de vehicule, cu 7,35% mai puţine decât în aceeaşi perioadă din 2012.
Cu toate acestea, dacă avem în vedere că reculul din 2013 este mult mai mic decât cel de acum un an (-30,52%), este clar că reînnoirea gamei şi noul design „germanic“ au avut efecte pozitive. Cel puţin la fel de teutone sunt şi mărcile aflate pe locurile doi şi trei în clasamentul înmatriculărilor. Mai bine de 800 de români au înmatriculat în acest an câte o Skoda, în timp ce 787 de conaţionali au preferat Volkswagen.

Articole înrudite