Românii plătesc, în medie, 1.300 de lei pentru a intra în posesia unui ceas inteligent (smartwatch), vânzările unor astfel de dispozitive pe plan local fiind de peste trei ori mai mari în 2015, faţă de anul precedent, reiese dintr-o analiză de piaţă publicată de către un retailer specializat în vânzări online.
"Smartwatch-urile câştigă tot mai mult teren în rândul pasionaţilor de tehnologie şi încep să ocupe o pondere crescută în vânzările retailerilor de profil din România. Numai anul trecut acestea au marcat un avans de 340% faţă de nivelul înregistrat de QuickMobile în 2014 şi au reprezentat 10% din afacerile companiei", se menţionează într-un comunicat al magazinului online.
Potrivit datelor din piaţă, românii plătesc, în medie, 1.300 de lei pentru smartwatch-uri, cele mai populare modele fiind Apple Watch 42 mm, Samsung Gear S2 şi Asus ZenWatch 2. Toate aceste device-uri au carcase din oţel inoxidabil şi sunt rezistente la apă şi chiar la praf. În funcţie de valoarea totală a comenzilor pentru fiecare model în parte, Apple Watch conduce clasamentul, urmat de Samsung Gear, Pebble, Moto 360 şi MyKronoz.
Anul trecut, cel mai costisitor device de profil vândut prin platforma online QuickMobile a fost un Apple Watch Edition, varianta de lux, placată cu aur de 18k, în valoare de 79.999 lei.
În ceea ce priveşte alt segment de dispozitive wearable, brăţările fitness, acestea sunt tot mai căutate anul acesta, în special de către doamnele şi domnişoarele active, interesate de un stil de viaţă sănătos, care fac mişcare şi contorizează aportul caloric consumat. Preţul de pornire a unui astfel de wearable este de 100 de lei, ca în cazul brăţărilor pentru fitness de la Xiaomi, dar poate urca şi până la circa 1.000 lei, pentru un device Fitbit.
Clasamentul mărcilor asiatice de ceasuri inteligente este condus, tot la QuickMobile, de Samsung, urmat de brandurile Asus şi Huawei.
QuickMobile şi-a început activitatea în urmă cu 10 ani, iar din 2015 s-a extins şi pe piaţa internaţională prin lansarea magazinului online QuickMobileShop.com, care livrează în toate cele 28 de state din cadrul Uniunii Europene.
Conform analizei "Journalism, Media and Technology Predictions 2016", realizată în luna februarie de Institutul Reuters pentru Studiul Jurnalismului (Reuters Institute for the Study of Journalism), piaţa ceasurilor inteligente, care constituie interfeţe de comunicare cu dispozitivele mobile, se va extinde mult în cursul acestui an prin introducerea a numeroase modele pentru toate nişele de piaţă, de la cele mai exclusiviste şi performante, până la cele mai ieftine care acoperă doar unele funcţii de bază.
Vânzările de Apple watch din primul an de la lansare au fost modeste, dar încurajatoare, mai ales în condiţiile în care există studii care confirmă faptul că mulţi potenţiali consumatori aşteaptă ca această tehnologie să ajungă la maturitate înainte de a-şi cumpăra un smartwatch. Un sondaj recent indică faptul că 25% dintre utilizatorii de iOS au în vedere să-şi cumpere şi un smartwatch în 2016.