Un procentaj de numai 18% din totalul utilizatorilor de Internet din România au optat, în 2016, să cumpere online, mult sub media înregistrată la nivelul Uniunii Europene (UE), de 66%, relevă un studiu de specialitate.
Conform cercetării efectuate de Perceptum, 7% din cifra de afaceri a firmelor româneşti, cu excepţia celor din sectorul financiar, a fost generată de vânzările pe Internet. Doar Bulgaria, Cipru (cu câte 4%) şi Grecia (6%) au avut procente mai mici.
De asemenea, aproape doi din zece utilizatori de Internet din România (18%) au făcut cumpărături online anul trecut, cel mai mic procent din Uniunea Europeană, unde media a fost de 66%. Tot anul trecut, Bulgaria s-a clasat pe locul secund cu un procentaj de 27%.
În ceea ce priveşte portretul robot al cumpărătorului online, acesta este bărbat, cu vârsta între 25 şi 34 de ani, are studii superioare, este informat şi preocupat de propria imagine, şi achiziţionează mai ales haine şi articole sportive.
Potrivit sursei citate, dintre cei care au făcut cumpărături online, doar 3% au reclamat probleme legate de fraudă, aceasta fiind cea mai puţin reclamată problemă. În acelaşi timp, 68% dintre cumpărători au declarat că nu au întâmpinat nicio problemă, în timp ce 17% s-au plâns de viteza mai redusă a livrării faţă de timpii indicaţi de către comerciant. Totodată, 13% s-au plâns de blocaje tehnice ale site-urilor în timpul comenzii sau al plăţii.
Pe de altă parte, două treimi dintre utilizatorii de Internet din UE au făcut cumpărături online în 2016, înregistrându-se un avans de peste 15% fată de 2007. Ponderea cumpărătorilor online în rândul utilizatorilor de Internet este în creştere, cu cele mai mari volume înregistrându-se în rândul grupelor de vârstă 16 — 24 de ani şi 25 — 54 de ani (68%, respectiv 69%).