Volumul comerţului cu amănuntul în România a crescut cu 9,5% în luna noiembrie 2016, comparativ cu aceeaşi lună a anului 2015, creşteri mai mari în rândul statelor membre ale Uniunii Europene fiind înregistrat doar în Luxemburg (12,4%) şi Slovenia (11,3%), arată datele publicate, vineri, de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
În zona euro, comerţul cu amănuntul a crescut cu 2,3% în ritm anual, în timp ce în Uniunea Europeană s-a înregistrat un avans de 3,4%. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au crescut cu 4,7%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 2,3% iar vânzările de alimente, băuturi şi ţigări s-au majorat cu 2,1%.
În luna noiembrie 2016 comparativ cu luna octombrie 2016, comerţului cu amănuntul în România a înregistrat o creştere de 1,4%, creşteri mai mari fiind înregistrate doar în Luxemburg (6,2%) şi Estonia (1,7%). Comerţul cu amănuntul, de la o lună la alta, a scăzut cu 0,4% în zona euro şi cu 0,1% în UE 28, în principal ca urmare a faptului că atât vânzările de produse non-alimentare cât şi vânzările de alimente, băuturi şi ţigări au înregistrat o scădere de 0,3%.
În cazul României, Institutul Naţional de Statistică (INS) a informat că în luna noiembrie 2016, volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul faţă de luna precedentă a crescut atât ca serie brută cu 4,4% cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 1,4%. Faţă de luna corespunzătoare a anului precedent, a crescut ca serie brută cu 10,5% iar ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 9,3%.