27 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Este bine ştiut faptul că că reducerile atrag ca un magnet clienţii şi, în febra soldurilor consistente din această perioadă, aceştia fac cumpărături substanţiale. Conform legii, vânzarea produselor reduse trebuie făcută doar de două ori pe an, pentru o perioadă de cel mult 45 de zile şi numai în intervalele 15 ianuarie - 15 aprilie, respectiv 1 august - 31 octombrie. Însă vânzătorii gălăţeni nu respectă procedurile de aplicare a reducerilor conform regulamentului, iar Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) a aplicat pedepse în urma verificărilor efectuate în perioada 15-25 ianuarie. Reprezentanţii CJPC au controlat 14 operatori din oraşul nostru care vindeau produse cu preţ redus iar în urma constatărilor, aceştia au aplicat 18 sancţiuni, dintre care 11 au fost amenzi contravenţionale în valoare totală de 23.000 de lei. De asemenea, au fost oprite de la comercializare 425 de bucăţi de produse în valoare totală de 34.091 de lei. Acestea vor fi repuse în vânzare după ce vor fi remediate deficienţele constatate.
Printre abaterile pe care comisarii le-au găsit, se numără: neinformarea duratei de desfăşurate a promoţiilor sau a faptului că reducerea are loc în limita stocului disponibil, nereguli privind procedurile de stabilire şi de promovare a preţurilor, afişarea unui procent de 30 la sută fără a fi menţionată categoria de articole din promoţie, produse cu trei reduceri aplicate fără ca preţul nou să fie raportat la ultimul preţ de referinţă, afişarea practicii soldării dar neinformarea asupra valorii, neafişarea la loc vizibil a codului unic de înregistrare al operatorului economic sau găsirea produselor fără preţ. De asemenea, comisarii au mai depistat că preţul vechi afişat faţă de care se aplica reducerea, nu fusese aplicat anterior. Conform legii, reducerea trebuie să fie raportată la preţul iniţial care a fost practicat în ultimele 30 de zile. În unele magazine, comercianţii ofereau clienţilor marfă deteriorată - pe lângă faptul că nu aveau indicat în mod corect preţul, prezentau şi defecte de calitate (în cazul unor cizme de damă - zone dezlipite la îmbinarea faţă-talpă, încălţăminte cu material uzat, tocit în zona tocului, exces de substanţă de lipire).


Articole înrudite