Piaţa IT din România a scăzut cu peste 10% în primul trimestru din acest an comparativ cu aceeaşi perioadă a anului precedent, până la 98 milioane euro, se arată într-un raport al GFK Temax.
„Piaţa IT a scăzut în T1 2016 cu peste 10% comparativ cu T1 2015, până la 98 de milioane de euro. Cererea pentru tablete a continuat să scadă. După un sfârşit de an cu o performanţă bună, atât desktop-urile cât şi calculatoarele portabile au pierdut teren. Piaţa s-a restrâns în T1 2016 atât din cauza vânzărilor de tonere cât şi a imprimantelor care au scăzut în valoare cu două cifre. Pe de altă parte, cartuşele cu cerneală şi multifuncţionalele au urmat un trend pozitiv. Sectorul telecom a avut o evoluţie foarte bună în T1 2016 faţă de aceeaşi perioadă din 2015 datorată în special smartphone-urilor din segmentul de preţ medium. Din punct de vedere al diagonalei, smartphone-urile cu dimensiuni între 5 şi 5,6 inchi au avut cele mai puternice creşteri. Căştile au raportat o creştere de aproape 23% comparativ cu T1 2015”, se arată în raport.
Potrivit acestuia, piaţa foto din România a scăzut cu 8% în T1 2016 faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Camerele foto compacte au continuat să scadă, în timp ce vânzările de D-SLR-uri au crescut.
„În T1 2016, electronicele au crescut cu aproape 13% comparativ cu T1 2015. Piaţa televizoarelor a fost principalul motor de creştere, modele din toate clasele de diagonala precum şi cele UHD au continuat să crească. Consolele de jocuri, boxele şi boxele cu andocare au avut rate de creştere de două cifre. În cadrul acestor categorii, segmente precum soundbars şi boxe bluetooth cu andocare au înregistrat performanţe notabile”, informează GFK.
Primul trimestru al 2016, spune raportul, s-a dovedit a fi unul foarte bun pentru electrocasnicele mari.
„Acest sector a crescut cu aproape 26% faţă de T1 2015, până la o valoare de 102 milioane de euro. Toate categoriile au înregistrat rate de creştere de două cifre însă cele mai mari au fost pentru uscătoare de rufe, maşini de spălat vase şi plite. În primul trimestru din acest an, vânzările de electrocasnice mici au însumat 37 de milioane de euro, o creştere de 20% comparativ cu T1 2015. Aspiratoarele au reuşit să recupereze teren în special datorită modelelor cilindrice, fără sac. Alte segmente mai mici precum aspiratoarele verticale, de mână, tip robot şi cele cu spălare au avut rate de creştere de două cifre. Aparatele dedicate femeilor pentru îndepărtarea părului, dar şi cele de îngrijire a părului au avut cele mai mari creşteri din cadrul sectorului”, menţionează sursa citată.
GfK Temax este un indice utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza pieţele bunurilor de folosinţă îndelungată.