26 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
„Pentru ediţia 2015 a programului Rabla ne vom consulta cu reprezentanţii industriei auto”
„Pentru ediţia 2015 a programului Rabla ne vom consulta cu reprezentanţii industriei auto”

Reprezentanţii industriei auto din România vor fi consultaţi în legătură cu derularea programului Rabla şi în 2015, a declarat, pentru Agerpres, Adrian Gearâp, preşedintele Administraţiei Fondului pentru Mediu (AFM).
„Considerăm că, în acest moment, trebuie să finalizăm programul din acest an, care este încă în derulare. După finalizarea acestuia, vom face o analiză, împreună cu reprezentanţii Ministerului Mediului şi Schimbărilor Climatice, dar şi cu reprezentanţii industriei auto, a modului în care a fost implementat programul. Ne gândim şi la o strategie pe termen mediu şi lung pentru acest sector. Anul trecut am deschis o sesiune de finanţare şi pentru autoturismele electrice, în cadrul căreia s-a alocat un eco-tichet în valoare de 2.500 euro la achiziţionarea unui autoturism electric. Ne dorim să încurajăm achiziţionarea de autovehicule prietenoase cu mediul, care nu poluează. Analizăm posibilitatea de a finanţa şi un program de dezvoltare a infrastructurii absolut necesare acestui tip de autovehicul şi care nu există încă dezvoltat în România, astfel încât locuitorii oraşelor mari să aibă posibilitatea de a le folosi pe scară largă”, a explicat şeful AFM.
Pe de altă parte, Adrian Gearâp a afirmat că se mai află în derulare sesiunea din programul Rabla destinată persoanelor juridice, iar din datele preliminare reiese că numărul tichetelor alocate pentru acest segment vor fi epuizate înainte de termen, cum s-a întâmplat şi în cazul persoanelor fizice.
„Programul Rabla din acest an este unul dintre cele mai bune programe guvernamentale. Prin modificările aduse, rezultatele au fost vizibile. În acest moment, au fost rezervate toate tichetele pentru persoanele fizice din sistemul informatic al AFM. Pentru persoanele juridice termenul pentru depunerea dosarelor de acceptare a fost până la data de 30 septembrie. Au fost depuse în total 2.819 dosare dintre care au fost analizate 1.986. Până în acest moment, au fost acceptate 769 dosare pentru un număr de 2.533 maşini. Din datele preliminare, cred că vom consuma, pentru prima dată de la începutul programului, toate tichetele alocate persoanelor juridice şi instituţiilor publice”, a spus şeful AFM.
Întrebat ce părere are despre iniţiativa intitulată 'Prima maşină', anunţată recent de Ministerul Economiei, Adrian Gearâp a precizat că încurajează acest program guvernamental şi apreciază orice iniţiativă care are scopul de a susţine industria auto, „având în vedere că este vorba de înnoirea parcului auto naţional şi de protejarea mediului înconjurător, prin reducerea poluării, în special în marile aglomerări urbane”.
Săptămâna trecută, Ministerul Mediului şi Schimbările Climatice (MMSC) anunţa că toate cele 17.000 de vouchere alocate persoanelor fizice în Programul 'Rabla' din acest an s-au epuizat cu o lună înainte de termenul-limită.
În acest an, MMSC, prin Administraţia Fondului pentru Mediu (AFM), a alocat suma de 119 milioane de lei pentru persoanele fizice care au dorit să-şi caseze autovehiculul vechi şi să-l schimbe cu unul nou.
Prima de casare acordată fiecărui beneficiar al programului a fost de 6.500 de lei, iar rezervarea primului tichet electronic a fost înregistrată în sistemul informatic al AFM în data de 8 aprilie 2014.
Recent, ministrul Mediului, Attila Korodi, a declarat că Programul „Rabla” va exista şi în 2015 şi nu vor exista probleme cu închiderea acestuia, iar autorităţile analizează unele modificări.
„Programul Rabla merge bine în acest moment, pentru că procedurile birocratice s-au simplificat, iar atât persoanele fizice, cât şi companiile, au putut să urmărească permanent stadiul voucherelor rămase. În acest moment există mai puţin de 700 de tichete disponibile. Nu o să avem probleme de închidere a programului. Va fi unul dintre puţinii ani în care se vor epuiza toate tichetele alocate. Pentru 2015, sunt convins că vor fi modificări în Programul 'Rabla', dar este prematur să vorbim despre acestea. Ştiţi că există un dialog în care Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile ar fi fericită ca programul să nu mai meargă înainte, dar din punctul nostru de vedere suntem permanent interesaţi ca maşinile vechi, care înseamnă probleme de poluare, să fie scoase din uz. De aceea, noi vrem să gândim un proiect care să aibă anumite modificări şi să demonstrez că nu numai ce spun producătorii contează, ci şi modul în care arată strada în România, în care avem foarte multe maşini care poluează”, a explicat Korodi.


Articole înrudite