21 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
În prima parte a lui 2012, românii au oferit spre vânzare din ce în ce mai multe maşini fabricate între 2008 şi 2011. Oferta pentru acest interval de fabricaţie a fost cu 62% mai mare faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în detrimentul maşinilor fabricate între 1990-1999 a căror  listare a scăzut cu 17%, conform unui  studiu realizat de autovit.ro.
În perioada ianuarie-martie 2012, oferta de  maşini fabricate între 2008 şi 2011 a crescut accentuat, depăşind cu 28.000 de unităţi numărul de anunţuri listate în primul trimestru din 2011. Maşinile fabricate între 2000 şi 2007 au fost însă cele mai ofertate la începutul lui 2012, depăşind cu 6% numărul de listări din primul trimestru al anului trecut, în timp ce oferta pentru maşinile fabricate între 1990 şi 1999 a scăzut în prima parte a lui 2012 cu 17% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2011.
Dacă în trimestrul I din 2011 oferta de maşini cu peste 12 ani vechime era peste oferta de maşini cu maxim 3 ani vechime cu o diferenţă de 96%, în trimestrul I din 2012, maşinile de maxim 3 ani vechime au luat avânt cu o diferenţă de peste 35%.
“Maşinile fabricate între 1990 şi 1999 şi-au pierdut foarte mult din valoare, având în vedere intenţia Guvernului de a introduce taxa de poluare la primul schimb de proprietari, în aceste condiţii proprietarii optând să le păstreze. Pe de altă parte, preţurile acestora nu depăşesc cu mult valoarea primei de casare, respectiv 1.500 RON, cât valorează un voucher pe piaţă. Nu în ultimul rând, întreţinerea lor este relativ scumpă, ceea ce duce la o lipsă de interes din partea cumpărătorilor”, a declarat Attila Okanyi, director general autovit.ro
În ceea ce priveşte top 10 cele mai listate mărci, în primul trimestru din 2012 liderul este, ca şi în 2011, marca germană Volkswagen, care a înregistrat un procent de 21% din totalul ofertelor postate la începutul anului, urmat de Opel, cu 15%, şi BMW, care a fost ofertat în proporţie de numai 12%. Însă, spre deosebire de începutul anului trecut, în primele trei luni ale acestui an producătorul american Ford a înregistrat 11% din totalul ofertelor postate pe autovit.ro, în top 10 cele mai listate mărci, depăşind  Mercedes Benz şi Audi care au înregistrat doar 9,4%, respectiv 9,9%.
Maşinile sub preţul de 5.000 de euro au fost cele mai ofertate în primul trimestru din 2012, înregistrând 47% din totalul listărilor, în timp ce ofertele de maşini cu preţuri cuprinse între 5.000 şi 10.000 de euro au fost listate în proporţie de 29%.
Studiul a fost realizat în aprilie pentru perioada  ianuarie-martie 2012 şi ianuarie-martie 2011 în funcţie de volumul de anunţuri listate pe autovit.ro. Studiul conţine informaţii referitoare la cum a arătat oferta de maşini SH în Q1 2012 faţă de Q1 2011.


Articole înrudite