Industria alimentară din România înregistrează o cifră de afaceri de aproape zece miliarde de euro anual, are o contribuţie de 8% în Produsul Intern Brut (PIB) şi asigură locuri de muncă pentru aproape 200.000 de angajaţi, potrivit datelor Federaţiei Patronale Române din Industria Alimentară - Romalimenta.
„În 2010, industria alimentară din România a înregistrat o cifră de afaceri de 9,76 miliarde de euro, ocupând poziţia a treia pe total industrie, cu o contribuţie de 8% în PIB. De asemenea, în sector existau la nivelul anului 2010 un număr de 185.000 de angajaţi”, a declarat Melania Stoica, PR Specialist Romalimenta, în cadrul Târgului Alimentaria 2012, de la Barcelona.
Potrivit sursei citate, ramura de procesare a cărnii deţine cea mai importantă contribuţie în sectorul industriei alimentare, cu o cifră de afaceri de 1,3 miliarde de euro, urmată de panificaţie, cu 1,1 miliarde de euro, şi de băuturile răcoritoare nealcoolice, cu un miliard de euro. De asemenea, cu o pondere de 840 de milioane de euro în industria alimentară se află ramura de producţie a cărnii, iar produsele lactate înregistrează o cifră de afaceri de 800 de milioane de euro.
În opinia reprezentantului Romalimenta, promovarea pe o anumită piaţă este singura cale de a-ţi face produsele cunoscute, iar participarea la Târgul Alimentaria reprezintă o oportunitate în acest sens pentru firmele româneşti. „Promovarea pe piaţă este foarte importantă, mai ales că noi avem produse foarte bune, care din păcate nu au fost suficient promovate din cauza crizei şi a lipsei de resurse financiare. Pentru firmele româneşti din industria alimentară, prezenţa la acest târg, reprezintă o oportunitate, un mijloc de a-ţi face cunoscute produsele”, a subliniat Melania Stoica.
Aceasta a precizat că Romalimenta se va implica în 2012 în organizarea participării firmelor româneşti la târgul similar de la Paris - Sial, dar şi într-o misiune economică în China, în a doua parte a anului, unde este foarte greu de pătruns cu produsele autohtone. „Vrem să intrăm cu produsele noastre şi pe piaţa din China şi Rusia, unde sunt condiţii destul de dure de intrare. Vom organiza în acest sens două misiuni economice, una în China, în a doua parte a anului, şi cel mai probabil una în Rusia, la finele lui 2012 sau în 2013, dar asta depinde de ceea ce vor membrii Romalimenta”, a subliniat reprezentantul Federaţiei patronale din Industria Alimentară.
România participă cu 40 de companii, reunite sub pavilion naţional, la ediţia din acest an a Târgului Internaţional de Industrie Alimentară „Alimentaria 2012”, desfăşurat în perioada 26-29 martie 2012, la Barcelona (Spania).
Ministerul Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, în colaborare cu Centrul Roman pentru Promovarea Comerţului şi Investiţiilor Străine şi în parteneriat cu Federaţia Patronală Română din Industria Alimentară - Romalimenta au organizat în acest an pavilionul naţional al României de la Barcelona, care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 500 de metri pătraţi.
CrisTim, Scandia, Agricola International, Vascar, Angst, Borsec, Europeandrinks, Murfatlar, Hofigal sau Sonimpex sunt doar câteva din companiile româneşti care îşi vor expune mărcile proprii de mezeluri, preparate culinare proaspete sau conservate, produse de patiserie, dulciuri, fructe de pădure şi preparate naturale, miere de albine, băuturi răcoritoare, sucuri naturale de fructe de pădure, ape minerale natural-carbogazoase, vinuri şi butoaie din lemn de esenţe specifice procesului de vinificaţie, ceaiuri şi suplimente alimentare naturale.
Târgul reuneşte la actuala ediţie peste 3.936 de firme, din peste 75 de ţări, dintre care 1.299 expozanţi internaţionali, producători şi distribuitori de alimente şi băuturi. Suprafaţa totală de expunere este de 94.800 metri pătraţi, numărul vizitatorilor estimaţi, în ciuda contextului economic nefavorabil, cifrându-se la 140.542 pentru 2012, dintre care 35.874 vizitatori internaţionali.