O mare parte din Generaţia Z este influenţată de mamă în alegerea angajatorului, după angajaţi actuali ai companiei, reiese din studiul "Generaţiile urbane: Cât ne costă încrederea angajaţilor?", realizat de EY şi hipo.ro.
Pe primul loc în topul celor care influenţează Generaţia Z, în proporţie de 49%, este reprezentat de actualii angajaţi ai companiei, chiar şi interni, pe locul al doilea se află mama, cu 48%, pe al treilea — consilierii în carieră, cu 44%, pe al patrulea loc specialistul în recrutare al companiei, cu 43%, iar pe a cincea poziţie se află tatăl, cu 40%.
"Comparativ cu răspunsurile la nivel global, profesorii nu intră în top cinci 'influenceri' în alegerea angajatorului, iar angajaţii actuali ai companiei joacă un rol mult mai mare în România, chiar mai mare decât mamele tinerilor respondenţi", se arată în document.
Conform sursei citate, cel mai important factor care influenţează gradul de încredere în angajator pentru respondenţii generaţiei Z se referă la oportunitatea de a învăţa şi a avansa în carieră (94%). La o distanţă de 14 puncte procentuale, al doilea cel mai important factor este stabilitatea locului de muncă, ceea ce se corelează cu interesul majorităţii tinerilor care au răspuns chestionarului de a se angaja într-o multinaţională sau în sectorul de stat.
"Pentru tinerii din generaţia Z respectul este chiar mai important decât oportunităţile de dezvoltare în determinarea încrederii în şef. Superiorul direct va încuraja gestionarea echilibrului dintre viaţa profesională şi cea personală, oferind flexibilitate asupra timpului şi locului de unde lucrează aceşti tineri. Comunicarea deschisă şi transparentă este şi ea foarte importantă pentru 80% dintre respondenţi", informează studiul.
Cei mai mulţi dintre tinerii generaţiei Z care au răspuns în cadrul chestionarului dedicat vor prefera să lucreze într-o firmă privată (63%), în timp ce aproape unul din cinci intenţionează să înceapă propria afacere şi doar 12% şi-ar dori să muncească în sectorul public.