22 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Doar un român din 12 mai are încredere în sistemul bancar
Doar un român din 12 mai are încredere în sistemul bancar

Un român din 12 mai avea încredere în sistemul bancar în 2014, numărul acestora coborând foarte mult faţă de 2009, când un român din cinci se declara neîncrezător în bănci, a declarat preşedintele Consiliului Director al Asociaţiei Române a Băncilor (ARB) şi preşedinte al Alpha Bank, Sergiu Oprescu, într-o conferinţă de specialitate.
„S-a vorbit foarte mult despre încredere. În contextul actual, dacă în 2009 unul din cinci români avea încredere în sistemul bancar, la nivelul anului 2014 un român din 12 mai avea o părere bună despre bănci. În 2015, probabil că încrederea a coborât şi mai jos. Se pune problema cum ar trebui să răspundă sistemul bancar la această eroziune a sistemului bancar. Răspunsul pe care noi l-am găsit la nivelul Asociaţiei Române a Băncilor este să adresăm conceptul de reconstrucţie a încrederii prin identificarea a trei piloni", a spus Oprescu.
Potrivit acestuia, cei trei piloni sunt: comunicarea, transparenţa şi educaţia financiară.
"Primul este comunicarea, care trebuie să ducă la consolidarea relaţiei pe care industria bancară trebuie să o aibă cu mass-media. Comunicarea trebuie făcută şi în perioade de acalmie. Îmi asum, în numele asociaţiilor bancare, această lentoare care, pe undeva, este proprie sistemului bancar şi sistemului financiar. Eu cred că, în momentul de faţă, sistemul bancar încearcă să comunice mai bine, chiar pe fondul unei carenţe de credibilitate. Un al doilea pilon este cel de transparenţă. În zona de transparenţă, vorbim despre informarea clienţilor, de standardizarea şi simplificarea mesajelor către clienţi. Nu în ultimul rând discutăm de educaţie financiară", a explicat Sergiu Oprescu.
El a adăugat că băncile trebuie să se axeze mai mult pe comunicare în raport cu clienţii şi trebuie să explice mai mult noţiunile de bază.
"Cred că trebuie să explicăm mai mult, să ne axăm mai mult pe comunicare, în sensul explicării noţiunilor de bază. Noi trebuie să plecăm, de fiecare dată, de la elementele normale, naturale, de a explica ce se întâmplă atunci când o bancă comercială îşi desfăşoară activitatea în mod normal. Se fac confuzii între băncile de investiţii şi băncile comerciale", a atras atenţia oficialul ARB.


Articole înrudite