Sunt IMM-urile româneşti pregătite să devină internaţionale? O companie de educaţie antreprenorială, Elite Business Women promovează deja de doi ani afacerile româneşti peste graniţele ţării. Anul acesta, împreună cu INACO, duc antreprenoriatul feminin românesc la un alt nivel şi au deschis porţile larg pentru toţi oamenii de afaceri care vor să-şi ducă business-ul pe pieţele din Europa de Vest.
În cadrul mai multor conferinţe de networking, care deja au avut deja loc în Regatul Unit, Portugalia, Belgia şi Italia, antreprenoarele din România au avut ocazia să-şi promoveze afacerile, ideile de dezvoltare şi au încheiat parteneriate cu furnizori şi clienţi străini. Ultima întâlnire de internaţionalizare a avut loc în 23 noiembrie, la Bruxelles, sub denumirea Meet up by INACO & Elite Business Women, unde au fost fost aduşi la aceeaşi masă reprezentanţi ai mediului de afaceri belgian cu antreprenorii români, într-un exerciţiu de networking şi debate.
“Pentru mediul de afaceri din Europa de Vest şi din Statele Unite, internaţionalizarea afacerii este lucru obişnuit, chiar necesar pentru dezvoltarea business-ului, iar România tocmai a prins gustul unor pieţe puternic dezvoltate, cu un comportament de consum bine definit. Cu toate acestea, există diferenţe majore de la o piaţă la alta, există reguli diferite, iar rolul acestor conferinţe, în care afaceriştii români se întâlnesc să discute punctual cu omologi de-ai lor britanici, portughezi, belgieni, italieni etc., este vital pentru dezvoltarea unor parteneriate durabile şi eficiente”, declară Bianca Tudor, preşedintele Elite Business Women şi co-organizatorul conferinţelor internaţionale de business şi networking.
Firmele româneşti adaptate la cerinţele rigorilor Occidentale
“Firmele româneşti sunt interesate de ieşirea pe pieţele globale, sună ca o promisiune de câstig rapid, un termen exotic care atrage, însă, sunt oare pregătite pentru internaţionalizare? Este o întrebare dificilă, dar răspunsul este mai mult spre “da” decât spre “nu”, dacă se respectă câteva principii de bază. Lucrăm cu peste 6.000 de afaceri româneşti în cadrul Elite Business Women şi observ câteva lipsuri absolut vitale: prezenţa în online, printr-un website mereu actualizat cu informaţii utile, prezenţa în Social Media cu o strategie de comunicare a brandului personal şi a brandului companiei, analiză de piaţă şi poziţionare în piaţă, strategie de internaţionalizare”, explică femeia de afaceri Bianca Tudor.
Ca răspuns la această nevoie, ELITE Business Women – comunitatea femeilor antreprenor din Romania – derulează, în 2017, programul “Media Kit pentru IMM-uri”. Proiectul de educaţie antreprenorială este iniţiat în contextul în care 56,3% dintre români au acces la Internet, Facebook a depăşit 9,6 milioane de utilizatori în România, iar promovarea în mediul online a devenit un “must-have” pentru orice companie. În egală măsură, programul Media Kit pentru IMM-uri este dublat de o puternică activitate offline, prin evenimentele de networking şi antreprenoriat la nivel naţional şi international.