Nivelul de încredere al consumatorului român a revenit la nivelul anului 2007, iar acest lucru va conduce la o creştere a consumului pe fondul majorării veniturilor, a declarat, marţi, într-o dezbatere de specialitate, Ionuţ Dumitru, preşedintele Consiliului Fiscal.
„E de anticipat ca şi în perioada următoare şi mă refer şi la anul următor să vedem o accelerare a consumului. Avem toate ingredientele necesare. Pe de o parte venituri mai mari, fonduri mai mari, cu creşteri de aproape 14% în termeni reali. Numărul de salariaţi creşte, de asemenea. Va fi o presiune şi pe salariile din mediul privat. Al doilea ingredient important este încrederea consumatorilor, în ultima perioadă, începând din octombrie anul trecut. Se pare că odată cu octombrie, anul trecut, de la alegerile prezidenţiale, încrederea consumatorilor s-a îmbunătăţit masiv. În momentul de faţă, nivelul de încredere a consumatorilor din România este la nivelul din 2007, nota bene! Acesta este un lucru foarte important. Consumatorul român are şi venituri, şi o încredere mai mare, ceea ce nu poate duce decât la un consum mai mare”, a menţionat Dumitru.
Acesta a adăugat, totodată, că vânzările de bunuri de consum cresc, similar celor cu amănuntul.
„Dacă ne uităm la vânzările de bunuri de consum, acestea cresc foarte rapid, la fel şi vânzările cu amănuntul. Discutăm de o creştere de două cifre, în termeni de volume, de peste 10% a vânzărilor cu amănuntul. Creşterea a fost determinată şi de scăderea TVA, de la jumătatea anului. Vom vedea cifre şi mai mari odată cu scăderea TVA standard de la 24% la 20%, de la 1 ianuarie 2016”, a subliniat preşedintele Consiliului Fiscal.