22 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Consumatorii români au cea mare frecvenţă a cumpărăturilor online, înaintea britanicilor şi belgienilor
Consumatorii români au cea mare frecvenţă a cumpărăturilor online, înaintea britanicilor şi belgienilor

Mai mult de trei sferturi (77%) dintre consumatorii români caută informaţii online despre smartphoneuri sau tablete, iar 55% dintre ei cumpără online, clasându-se, astfel, înaintea britanicilor şi belgienilor la acest capitol, relevă rezultatele studiului GfK Purchase Journey, dat publicităţii vineri.
Timpul mediu în cele patru pieţe analizate (România, Marea Britanie, Rusia şi Belgia) este de 52 de minute, britanicii fiind cei care petrec cel mai mult cu aceste cercetări, respectiv 70 de minute. În clasament urmează românii, cu 63 minute, în vreme ce belgienii dedică 52 de minute, iar ruşii cel mai puţin timp — doar 24 minute.
Studiul GfK arată că întregul proces de cumpărare variază de la un minimum de 15 zile în România, la 17 în Rusia şi la 21 în Belgia. În Marea Britanie este aproape de două ori mai mare decât în celelalte pieţe, cu o durată de 41 de zile.
În ceea ce priveşte frecvenţa vizitelor pe site-urile de vânzări online, belgienii petrec 2,5 minute pe un site, cu o medie de 21 de site-uri investigate. Dintre aceştia, sub o treime (32%) au cumpărat online. De asemenea, în Marea Britanie media este de 7,7 minute timp petrecut pe site, la un număr de 9 site-uri vizitate şi 42,5% rată de cumpărare. Cea mai mare proporţie de persoane care cumpără online (55%) se află în România. În plus, românii vizitează, în medie, 8 site-uri, dedicând 7,8 minute fiecăruia, în timp ce Rusia are cel mai mic procentaj de achiziţii online, de doar 19%.
Conform sursei citate, portalurile de social media au fost folosite de numai 6% dintre cumpărătorii din Rusia, de 8% în România, 14% în Marea Britanie şi 22% în Belgia.
Purchase Journey este soluţia GfK globală brevetată care oferă o perspectivă 360 de grade asupra procesului de cumpărare, prin îmbinarea analizelor privind atitudinile consumatorilor cu date de monitorizare a comportamentului lor în mediul online, obţinute prin tehnologia LEOtrace.


Articole înrudite