Numărul comenzilor primite de magazinele online, cu ocazia evenimentului Black Friday, poate creşte de 10 ori în comparaţie cu vânzările înregistrate într-o lună normală, se arată într-o analiză de specialitate, publicată de una dintre cele mai importante platforme integrată de e-commerce din România.
Potrivit Teamshare, în perioadele cu vârf de vânzări, ca Black Friday, numărul comenzilor primite de magazinele online poate fi chiar de 10 ori mai mare faţă de vânzările dintr-o lună normală.
Pe de altă parte, acest fenomen se reflectă cel mai bine în gradul de încărcare la nivel operaţional, care creşte şi cu 1000% pentru magazinele fără un soft automatizat, spun experţii platformei. Cele mai mari greutăţi în perioadele cu vârf de vânzări sunt resimţite de magazinele care nu şi-au automatizat şi sincronizat „bucătăria” internă cu ritmul accelerat al comenzilor, preferând să verifice, proceseze şi factureze totul manual.
„Dacă astfel de magazine resimt un efort operaţional cu până la 1000% mai mare, automatizarea proceselor scade gradul de încărcare la 100% — 200% faţă de situaţiile normale. Luând în calcul şi marja redusă a vânzărilor, din cauza preţurilor promoţionale, campaniile de reduceri de Black Friday desfăşurate fără automatizare generează, în realitate, pierderi financiare într-o perioadă în care tot retailul online ar trebui să facă profit”, afirmă reprezentanţii Teamshare.
În acest sens, se recomandă instalarea de către magazinele online a unui soft integrat care să prevină apariţia efectului de bumerang, iar integrarea tuturor sistemelor şi aplicaţiilor folosite să ajute la eliminarea timpilor de procesare a unei comenzi.