Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) nu va mai primi, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pe hârtie, nicio declaraţie care se poate depune online, a declarat preşedintele instituţiei, Dragoş Doroş, în cadrul unei conferinţe pe teme de contabilitate.
"Vrem să implementăm un dialog informatic cu contribuabilii. De la 1 ianuarie 2017, nu vom mai primi pe format hârtie nicio declaraţie care se poate depune online. Am constatat că există o oarecare rezistenţă a profesioniştilor în a le depune online. Spre exemplu, Declaraţia 112, privind obligaţiile de plată a contribuţiilor sociale, impozitului pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate, în anumite zone din ţară se depune încă pe hârtie în proporţie de 40%", a explicat Doroş.
Preşedintele ANAF a precizat că, în luna iulie, a fost derulat un exerciţiu în Bucureşti pentru a forţa contribuabilii să depună declaraţiile online. "În iulie am făcut un exerciţiu la Bucureşti şi nu le-am mai primit pe hârtie. Rezultatul a fost că nu au mai fost depuse", a subliniat Doroş.
Acesta a precizat că măsura vizează 6—7 declaraţii pentru care ANAF începe comunicarea către contribuabili, inclusiv la ghişeu, cu privire la depunerea online a respectivelor documente.
Potrivit lui Doroş, costurile acestei proceduri sunt foarte reduse (cu certificatul digital) şi ar putea fi chiar zero. "Ne-am gândit să finanţăm noi acest cost pentru un anumit tip de contribuabili", a mai spus Doroş.