Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Galaţi informează gălăţenii cu privire la problemele şi aspectele deosebite în derularea comerţului online la nivelul judeţului Galaţi. "Comerţul online este într-un proces de creştere accelerată. Acest tip de afacere se bazează pe relaţia de încredere într-o măsură mult mai mare decât comerţul tradiţional şi, totodată, mediul virtual expune consumatorul unor riscuri noi. Legislaţia care reglementează drepturile consumatorilor la achiziţiile online este OUG 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniştii", se arată într-un comunicat al CJPC Galaţi.
Astfel, în anul 2018, din totalul de 1.367 de reclamaţii, aproximativ 15% au fost pentru produsele sau serviciile achiziţionate online. Produsele achiziţionate au fost din toate domeniile: electrocasnice, anvelope, îmbrăcăminte, încălţăminte, etc. Principalele aspecte reclamate au fost: întârzierea primirii comenzii; refuzul returului; primirea unui alt produs decât cel comandat; asigurarea garanţiei produselor achiziţionate online. Din totalul de 205 de reclamaţii, 10% au fost redirecţionate la comisariatele pentru protecţia consumatorilor din judeţele unde operatorii economici îşi aveau sediul, 8% au fost nesoluţionabile, deoarece produsele au fost achiziţionate de la persoane fizice sau nu a putut fi identificat vânzătorul, restul de 82% fiind întemeiate sau rezolvate amiabil.
CJPC Galaţi menţionează că în decursul anului 2018 au fost aplicate operatorilor economici care practică acest tip de comerţ un număr de 62 de sancţiuni contravenţionale dintre care 9 amenzi în valoare totală de 42.000 de lei şi 53 de avertismente. S-au dispus măsuri de despăgubire a consumatorilor în valoare totală de 27.520 de lei.