Sloganul campaniei preelectorale care tocmai a încins spiritele la Galaţi se pare că va fi de această dată legat de modernizarea stadionului Dunărea, lucru care nu a fost posibil în ultimii 21 de ani, şi asta după ce unul din refrenurile cântate în campaniile electorale trecute a fost cel legat de construirea unui aeroport între Galaţi şi Brăila şi bineînţeles a podului peste Dunăre. Asta a devenit evident după modul în care au decurs ieri discuţiile privind soarta stadionului Dunărea, în cadrul celei de-a doua întâlniri pe tema stadionului, la care au participat consilieri locali de la toate partidele, viceprimarii, Marius Stan şi reperezentanţi ai unei firme care se ocupă cu instalarea pe stadioane a nocturnei. Dacă în cadrul întâlnirii de săptămâna trecută, iniţiată de vicele Ciumacenco, prilej cu care s a constituit o comisie care avea ca scop vegherea ca lucrările de modernizare de la stadionul Dunărea să se facă într un timp record iar Oţelul să joace la Galaţi în Liga Campionilor, discuţiile cu caracter politicianism şi cu iz de populism nu au lipsit, de data aceasta aleşii noştri au revenit cu picioarele pe pământ. Concluzia a fost una clară, pe care ziarul nostru a anticipat-o, şi anume că nu există timpul necesar pentru ca lucrările la stadionul Dunărea să fie gata până la începerea meciurilor în Liga Campionilor, la care se mai adaugă imposibilitatea îndeplinirii altor criterii impuse de cei de la UEFA, cum ar fi existenţa hotelurilor de 5 stele sau a unui aeroport internaţional.
Marius Stan, cel care acum câteva săptămâni a făcut valuri în mass media anunţând că, dacă se fac eforturi financiare, lucrările de modernizare a stadionului Dunărea pot fi gata pînă la toamnă, şi-a schimbat brusc punctul de vedere: ”Trebuie să fim realişti. Timpul este prea scurt şi este imposibil ca echipa să joace în Liga Campionilor la Galaţi, indiferent ce vom face. Cred însă că este un bun prilej să facem ceva pentru modernizarea stadionului Dunărea pentru ca pe viitor să se poată juca competiţii de cea mai mare clasă, inclusiv cele europene sau mondiale. Trebuie să uităm de Champions League. Există viaţă şi după Champions League. L-am auzit pe domnul viceprimar Ciumacenco spunând că eu în 3 ani nu am declarat nimic legat de modernizarea stadionului şi nu am făcut nimic dar vreau să îi spun că de 20 de ani nu s-a făcut nimic.
După aeroport, hopa şi stadion în cartierul Siret!
Viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a spus că municipalitatea şi Consiliul Local ar dori să afle de la nişte specialişti care ar fi costurile modernizării stadionului, în timp ce city managerul Florin Popa l-a întrebat pe Marius Stan dacă nu cumva ar fi mai rentabilă din punct de vedere financiar construirea unui nou stadion şi dacă actuala locaţie a stadionului Dunărea ar permite efectuarea modernizărilor necesare. Stan a spus că nu poate fi estimat un preţ al lucrărilor dar poate fi luată în calcul şi varianta construirii unui stadion într-un loc aerisit, respectiv la marginea oraşului. Ipoteza avansată de Marius Stan nu a rămas fără replică din partea vicelui Ciumacenco, care a spus că, în cazul în care s-ar decide construirea unui nou stadion, o soluţie ar fi cartierul Siret şi că el se arată dispus să poarte discuţii pe această temă cu preşedintele CJ Brăila. Ideea vicelui Ciumacenco nu a avut însă câştig de cauză deoarece în cartierul Siret nu există nici măcar infrastructura de bază, respectiv reţeaua de apă şi canalizare.
După discuţii care nu au durat mult, s-a ajuns la concluzia că toţi trebuie să îşi dea mâna pentru a găsi soluţii pentru modernizarea stadionului, care trebuie să fie pentru Galaţiul anului 2500. Este greu de crezut că stadionul Dunărea se va transforma într-un timp relativ scurt într-un stadion ultramodern şi suntem curioşi dacă acest lucru se va întâmpla până la terminarea alegerilor locale de la anul sau va rămâne la stadiul de proiect măreţ, cum au fost aeroportul şi podul.
Unul dintre specialiştii prezenţi la întâlnire, care s-a ocupat cu construirea instalaţiilor de nocturnă, a prezentat şi nişte costuri estimative de care ar putea să se ţină cont la construirea stadionului, care sunt calculate pe scaun: în cazul stadionului de la Cluj costul a fost de 3.000 de euro, în timp ce în cazul stadionului Arena din Bucureşti costul a ajuns la 5.000 de euro.
Sprijin pentru suporterii gălăţeni
După ce s-a lămurit definitiv problema meciurilor şi a stadionului, viceprimarul Cimacenco a spus că ar trebui găsită o soluţie ca suporterii să se deplaseze pentru a vedea meciurile la Bucureşti, de exemplu să suporte Consiliul Local o sumă pentru transport. Consilierul PDL Mihai Alin are şi o propunere în acest sens, şi anume ca din banii muncipalităţii să se asigure transportul suporterilor cu 3 trenuri. Grija aleşilor locali faţă de suporterii Oţelului nu pare a fi deloc întâmplătoare, dacă ţinem cont că la anul bat la uşă alegerile locale. Þinând cont de problemele apărute la vânzarea biletelor la meciul Oţelul-Timişoara, este greu de crezut că nu vor apărea probleme legate de întocmirea listelor cu „suporteri”.