Spitalul de Urgenţă Galaţi a apărut iar pe prima pagină a ziarelor centrale. S-au formulat acuzaţii legate de aranjarea unei licitaţii în favoarea unui anumit producător. Reprezentanţii spitalului contestă acuzaţiile, dar admit că undeva s-a strecurat o eroare pe care o pun pe seama lipsei de personal de la serviciul care se ocupă cu achiziţiile din spital.
Totul a pornit de la demararea unei achiziţii legate de cumpărarea a 400 de tipuri de medicamente, pentru o durată de 2 ani, în valoare totală de circa 1 milion de euro.
"La 300 şi ceva de produse se mai poate produce şi o eroare, care nu a fost intenţionată. Da, la aminoacizi, a fost o singură eroare. Produsele sunt făcute de două firme, noi cumpărând până în prezent de la cealaltă firmă. Ideea este că nu s-a dorit în mod special produsul acesta, s-a prins aşa ca denumire şi când s-au cerut clarificările, s-au făcut. Dacă ar fi rămas aşa şi nu am fi făcut clarificările, eram culpabili. Aşa, atât timp cât noi am fost atenţionaţi de participanţi şi am făcut clarificările nu avem nicio culpă. Nu îi făcea nimeni nicio favoare respectivei firme", a precizat dr. Mihaela Debita, managerul Spitalului de Urgenţă Galaţi.
Farmacistul spitalului dă aceeaşi explicaţie. "Doamna de la achiziţii, care a introdus datele, a făcut o eroare. Am scris aminoplasmal, concentraţia de 10 la sută, cred, doamna l-a băgat în sistem. Ei au venit şi au spus că de ce am scris aşa. Noi am revenit şi am scris combinaţie de aminoacizi tip hepa cu electroliţi. Cu această denumire pot să participe toţi cei care au un astfel de produs. CANAMED-ul are mai multe denumiri: aminoplasmal, aminoven... şi aici cu aminoacizi tip hepa în combinaţie cu electroliţi, i-am inclus pe toţi. Noi nu am avut până acum aminoplasmal pentru că nu a câstigat acea firmă, ci am avut aminoven. A fost o eroare care s-a corectat în tip util", a precizat Silvia Chicoş, farmacistul Spitalului Judeţean.
Reprezentanţii spitalului susţin că nu se poate ca o singură persoană să decidă ce se comandă şi ce nu se comandă în spital. "Există mai mulţi factori care participă la decizia tipurilor de medicamente. Pe de altă parte, licitaţia pe SEAP, online, care este o procedura de achiziţie la vedere pentru toţi participanţii de la nivel naţional şi chiar european, care, pornind de la întocmirea necesarului de medicamente, a caietului de sarcini cu specificaţii, la care participă toţi cei pe care vi i-am precizat, estimarea valorii contractului şi modul de achiziţie... Aici s-a ales această variantă pentru că valoarea este mare, a contractului", a mai spus managerul Mihaela Debita.
Oferta a fost corectată înainte de finalizarea înscrierii participanţilor, iar ANAP a dat undă verde publicării acesteia.