În vederea bunei desfăşurări a alegerilor parlamentare, cetăţenii cu drept de vot care nu deţin acte de identitate sau sunt titulari ai unor acte de identitate cu termen de valabilitate expirat, pot să se prezinte în timp util la sediul Serviciului evidenţa persoanei, din municipiul Galaţi, str. Domnească nr.102, pentru punerea în legalitate cu un act de identitate.
Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor eliberează un nou act de identitate în următoarele cazuri:
a) la expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate care urmează a fi preschimbat;
b) dacă s-a modificat numele sau prenumele titularului, data ori locul naşterii;
c) în cazul schimbării domiciliului;
d) în cazul schimbării denumirii sau rangului localităţilor şi străzilor, al renumerotării imobilelor sau rearondării acestora, al înfiinţării localităţilor sau străzilor;
e) în cazul atribuirii unui nou C.N.P.;
f) în cazul deteriorării actului de identitate;
g) în cazul pierderii, furtului sau distrugerii actului de identitate;
h) când fotografia din actul de identitate nu mai corespunde cu fizionomia titularului;
i) în cazul schimbării sexului;
j) în cazul anulării;
k) pentru preschimbarea actelor de identitate care nu se mai emit, dar sunt valabile.
Titularul sau reprezentantul legal al acestuia este obligat să solicite eliberarea unui nou act de identitate, după cum urmează:
– cu cel mult 180 de zile înainte de expirarea termenului de valabilitate a actului de identitate, dar nu mai puţin de 15 zile, în situaţia prevăzută la lit. a);
– în termen de 15 zile de la producerea uneia dintre situaţiile prevăzute la lit. b) – j);
– oricând, în situaţia prevăzută la lit. k).
Documente necesare pentru eliberarea unei noi cărţi de identitate, ca urmare a expirării sunt:
a) cererea pentru eliberarea actului de identitate;
b) actul de identitate, expirat;
c) certificatul de naştere, original şi copie;
d) certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie;
e) hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, după caz, original şi copie;
f) certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
g) certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie;
h) documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie;
i) chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;
Pentru a preîntâmpina aglomeraţia, cetăţenii pot să solicite eliberarea actului de identitate pe întreg programul de lucru cu publicul (luni, marţi, joi – orele 8.30-16.00: miercuri, 10.30-18.00; vineri, 8.30-12.00).