Republica Moldova a relansat luni navigaţia comercială pe râul Prut, întreruptă acum 25 de ani. Luni, din portul Giurgiuleşti spre Cahul (Sud, care corespunde aproximativ sectorului Galaţi-Oancea din România) a pornit prima barjă, venită din România, care transportă 550 de tone de pietriş. Potrivit estimărilor, în acest an urmează ca până la 200.000 de tone de materiale de construcţii să fie transportate în Republica Moldova pe cale navală, potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor de la Chişinău.
"Circulaţia comercială internă a fost relansată şi va avea loc constant, în perioadele în care timpul o va permite, în lunile aprilie-octombrie ale fiecărui an. Conform calculelor noastre, transportarea producţiei agricole prin portul Giurgiuleşti reprezintă în acest moment cel mai ieftin mijloc de transport. Pe Prut va putea fi transportată producţia agricolă, dar şi importate materiale de construcţii necesare pentru reabilitarea şi construcţia drumurilor din regiunea de sud a Moldovei, costurile fiind astfel reduse la minim", a declarat ministrul transporturilor, Vasile Botnari.
El a precizat că autorităţile din Republica Moldova vor continua să cureţe şi să amenajeze albia râului Prut, astfel încât transportul naval să fie posibil până la Ungheni (regiunea municipiului Iaşi).
Republica Moldova intenţionează să construiască şi aproximativ 400 de metri de cale ferată de tip european, care va asigura conexiunea portului Giurgiuleşti cu calea ferată din România.