În vremuri de mult apuse, Tecuciul era cunoscut ca „Oraşul trandafirilor”. Anii au trecut şi se pare ca această „poreclă” încă se justifică în anumite zone, având în vedere faptul că cea mai mare parte a spatiilor verzi sunt populate cu vestiţii trandafiri, iar Parcul Central este recunoscut pentru feeria de culori oferită de rondurile de trandafiri. Cu toate că zona „zero” a oraşului este pavoazată cu trandafiri de toate culorile, iar rondurile sunt impecabile, există spatii ce abundă de inflorescenţele parfumate şi în aceeaşi măsură şi de „noianul” de buruieni, care parcă fac concurenţă rozelor, la ritmul de creştere într-o perioadă scurtă de timp. Se pare însă că cei ce au în atribuţii defrişarea buruienilor din spaţiile verzi sunt mult prea ocupaţi cu amenajarea zonei centrale, pentru a se vedea bine de la fereastra primarului, şi omit să dea puţină atenţie şi celorlalte spaţii verzi. Pentru a vedea în sarcina cui intră eradicarea buruienilor am luat legătura cu purtătorul de cuvânt al administraţiei locale tecucene, Carmen Munteanu, care ne-a informat: „De spatiile verzi se ocupă Societatea Ecotec în colaborare cu Monitorizarea Serviciilor Publice şi asistaţii sociali, beneficiari ai Legii 416”.
Teoretic toate aceste foruri au printre atribuţiii şi întreţinerea spaţiilor verzi, numai că se pare că atribuţiile sunt pasate de la un serviciu la altul, după cum arată unele zone verzi ale oraşului, iar la acest capitol nu intră strict spaţiile verzi ci şi parcurile tecucene, invadate de ierburi ce ajung până la brâu. Dacă pentru tecucenii dornici de o plimbare în aer liber este deranjant faptul că Parcul Crâng este asediat de buruieni, ceea ce poate transforma o simplă plimbare într-un act de curaj, există o altă categorie de cetăţeni, proprietari de bovine, ovine şi caprine, care chiar se bucură de faptul că au hrana animalelor asigurată pe termen lung şi în mod gratuit. Dacă parcurile tecucene tot au fost transformate, fără efort, în imaş pentru animale, ar fi fost bine ca păşunea să fie închiriată, în acest mod ar fi existat posibilitatea de a se acumula fonduri suplimentare la bugetul local.