25 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Noua organigramă a Primăriei „se naşte” în chinuri
Noua organigramă a Primăriei „se naşte” în chinuri
După ce în cursul lunii decembrie consilierii locali au adoptat organigrama Primăriei, care ar fi schimbat din temelii activitatea instituţiei, în sensul că ar fi avut loc o reorganizare a funcţionării municipalităţii, decizia aleşilor locali nu a primit undă verde din partea Prefecturii, care a invalidat hotărârea de Consiliu Local şi a retrimis-o Primăriei. Din acest motiv, aleşii locali au fost nevoiţi în cadrul ultimei şedinţe de Consiliu Local să aprobe decizia prefectului de invalidare a hotărârii şi să aprobe o nouă organigramă de Primăriei, care cuprinde şi statul de funcţii. După ce aleşii locali au votat organigrama, primarul Stan a găsit şi explicaţia pentru faptul că totul nu a decurs ca la carte, afirmând că a supraestimat mai multe persoane, încărcându-le cu mai mult decât puteau face, indicând departamentul de resurse umane. Marius Stan susţine că dacă totul merge de acum încolo aşa cum ar trebui, cam peste 4 luni ar urma să aibă loc concursul pentru ocuparea celor 4 posturi de directori ai celor 4 direcţii ale Primăriei. Primarul Stan a declarat următoarele: „Nu o să vedeţi nimic spectaculos, o să vedeţi aceleaşi persoane. De exemplu, nu o să mai fie directorul Direcţiei respective, ci şeful serviciului. Organigrama votată în noiembrie nu a fost aprobată, deoarece am făcut o greşeală şi nu am promovat şi statul de funcţii. Am supraestimat anumite persoane din Primărie şi cu, siguranţă, vor urma sancţiuni”, a declarat Marius Stan. Noua structură organizatorică a Primăriei, prezentată în cursul lunii decembrie de city-managerul Aurel Vlaicu, presupune existenţa a patru direcţii generale, şi anume de Dezvoltare, Buget-finanţe, Infrastructură şi Lucrări Publice şi, respectiv, Servicii publice, plus Instituţia arhitect şef. Potrivit explicaţiilor furnizate de city-managerul Aurel Vlaicu, în cadrul primei direcţii vor fi subordonate Cadastrul, Fondul locativ şi Serviciul Juridic, la cea de-a doua, Direcţia Economică şi Direcţia de Impozite şi Taxe Locale, la cea de-a treia, toate departamentele care gestionau desfăşurarea de lucrări publice, în timp ce în cadrul celei de-a patra direcţii vor fi cuprinse direcţiile de Informatică, Apărare civilă, Relaţii publice, Managementul calităţii şi Asistenţă socială.
„Cartonaş galben” pentru primarul Stan
Consilierul local PSD Zanfir Ilie a ţinut să îi atragă atenţia primarului Marius Stan că invalidarea proiectului de hotărâre de către Prefectură reprezintă un vot de blam şi că asemenea imperfecţiuni nu ar trebui să se mai întâmple, mai ales când este vorba de un proiect de act normativ de o asemenea importanţă. „Nu e bine că de 6 luni umblăm cu organigrama şi ajungem să ne căciulim pe la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici de exemplu să ne dea aprobare”, a declarat consilierul local PSD Zanfir Ilie.
Punctul de vedere al Prefecturii
Purtătorul de cuvânt al Prefecturii Galaţi, Petrica Paţilea, ne-a declarat punctul de vedere al instituţiei în legătură cu motivele care au stat la baza invalidării hotărârii de Consiliu Local de către prefectul Galaţiului. Precizând că toate hotărârile de Consiliu Local vin la Prefectura Galaţi pentru a primi verdictul de legalitate, Petrica Paţilea ne-a declarat următoarele: „A fost sesizat compartimentul juridic al Prefecturii pentru acordarea avizului de legalitate, iar în urma analizării documentaţiei s-a constatat lipsa statului de funcţii, inadvertenţe legate de numărul angajaţilor care era diferit de la un document la altul. Din aceste motive compartimentul juridic al Prefecturii nu a acordat avizul de legalitate al hotărârii privitoare la aprobarea organigramei şi a statului de funcţii”, ne-a declarat Petrica Paţilea.


Articole înrudite