14 NOIEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Activitatea şi proiectele Fundaţiei Inimă de Copil sunt recunoscute şi premiate la nivel naţional - în cadrul celei de-a XI-a ediţie a Galei Societăţii Civile de decernare a premiilor pentru proiectele civile, care a avul loc la începutul săptămânii trecute, fundaţia a câştigat premiul II la categoria „Incluziune socială”, pentru proiectul „Parteneriat multiregional pentru prevenirea părăsirii timpurii a şcolii în judeţul Galaţi”. Acesta este cel de-al patrulea premiu naţional cucerit de Inimă de Copil, pentru proiectele sale sociale. Un juriu format din 60 de personalităţi şi specialişti în împlementarea şi evaluarea proiectelor au avut dificila sarcină de a alege cele mai bune proiecte dintr-un total de 220 înscrise în concurs.
”Sperăm şi rămâne de văzut cum autorităţile locale vor reuşi să valorifice această experienţă şi să ne ajute în continuarea şi extinderea ei. Dar la acest moment pentru noi este important că am reuşit din nou să aducem un nou premiu pentru serviciile sociale la Galaţi şi am ajutat un număr important de copii să îşi continue şcoala. Şi ne bucurăm pentru fiecare copil care are o şansă în plus pentru viitor, pentru fiecare familie care a conştientizat din nou importanţa şcolii pentru proprii copii, pentru fiecare cadru didactic care ne-a fost partener!”, a declarat Anna Burtea, director executiv al Fundaţiei Inimă de Copil.
Peste 200 de copii cu risc de abandon şcolar din familii foarte sărace, 50 de părinţi şi alţi membri ai familiilor acestora au beneficiat, timp de peste 2 ani, de proiectul Fundaţiei Inimă de Copil.  De asemenea, de menţionat este faptul că 90 % dintre copii au rămas în şcoală.
„Am realizat: 233 consilieri şi sesiuni interactive de grup cu copiii în şcoală, 152 consilieri individuale cu elevii, 40 consilieri individuale cu părinţii, 20 consilieri de grup cu părinţii copiilor, 42 întâlniri cu părinţii, 359 vizite ale asistentului social la domiciliu, acordarea de burse trimestriale – 72 burse cu valoarea de aproape 300 lei/ trimestru, organizarea de vizite cu scop educativ – 3 excursii la care au participat 90 elevi, 11 cadre didactice şi 3 părinţi, atelierul de lucru pentru profesori. În plus, am realizat împreună cu partenerii noştri în proiect un studiu privind continuarea educaţiei ”După şcoală, educaţia continuă!”, care serveşte drept ghid de bune practici pentru programul «Şcoala după şcoală». De asemenea, am încercat să inducem copiilor atracţia pentru educaţie şi prin furnizarea de modele, creşterea încrederii de sine şi învăţându-i autovalorizarea, contribuind la stabilitatea lor emoţională; am folosit mijloacele educaţiei non-formale pentru a contribui de fapt, în şcoală şi acasă, la „părţile lipsă”, umplând golul de suport şi comunicare dintre şcoală - copil - familie”, a spus Anna Burtea.


Articole înrudite