APDM a estimat pentru 2011 scăderea traficului general de mărfuri pe Dunărea maritimă, cu circa 1,5 milioane de tone, comparativ cu 2010, când porturile de la Galaţi, Brăila şi Tulcea au fost utilizate de 5.900 de nave cu peste 11,7 milioane de tone de marfă. Pentru acest an se estimează o scădere a traficului navelor la circa 5.300 de nave, cu aproximativ 10,4 milioane de tone de marfă. Traficul este influenţat direct de activitatea combinatului siderurgic din Galaţi, contând în proporţie de 90%. Ochialbescu a precizat: “Previziunile pe 2011 le-am făcut şi în funcţie de situaţia combinatului siderurgic ArcelorMittal Galaţi, care, după cum ştiţi, a închis la sfârşitul anului trecut două furnale, deci a scăzut producţia şi implicit şi cererea de materii prime şi materiale necesare fluxului tehnologic, care se transportau pe apă şi se operau în porturi. Am preferat să merg pe un buget realist, decât pe unul optimist, dar sper ca prin reluarea producţiei la Furnalul 5, cel mai mare din combinat, să depăşim prognozele”.
Un foarte mare aport în ceea ce priveşte traficul a fost generat de criza economică. Dacă în 2006 a fost atins maximul de peste 15 milioane tone marfă provenită de la circa 8.600 de nave, în 2009 a fost atins minimul de 7,8 milioane tone mărfuri şi 4.300 de nave. Situaţia a cunoscut o îmbunătăţire în 2010, datorată combinatului siderurgic, ArcelorMittal având atât creşteri ale producţiei cât şi ale transporturilor navale de materie primă.