23 SEPTEMBRIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Acest lucru se poate spune ţinând cont de faptul că în viitor contribuabilii nu va trebui să mai bată drumul pe la o serie de instituţii ale statului, respectiv Casa Judeţeană de Pensii, Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă şi Casa judeţeană de Asigurări de Sănătate, pentru a depune declaraţii legate de obligaţiile de plată către bugetele şi fondurile respective. Directorul coordonator adjunct al Direcţiei de Finanţe Galaţi, Clavinia Petrescu, ne-a declarat că Ministerul de Finanţe a adoptat un act normativ care vine în sprijinul contribuabililor, mai exact este vorba de Hotărârea de Guvern 1397, care prevede faptul că începând cu veniturile lunii ianuarie 2011 obligaţiile de plată privind contribuţiile sociale, impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate se declară la un singur ghişeu, printr-o declaraţie unică, şi anume formuarul 112 . Practic se doreşte eliminarea birocraţiei, în sensul că de acum contribuabilii gălăţeni nu va mai trebui să completeze separat declaraţii privitoare la contribuţiile datorate fondului de şomaj, bugetului de sănătate, bugetului de pensii şi noua declaraţie unică va elimina obligativitatea completării formularului 100, în care se treceau impozitul pe veniturile din salarii, această informaţie fiind inclusă în noul formular.
”Este un lucru extrem de important şi în acelaşi timp extrem de util faptul că va exista o singură declaraţie unică, lucru care va veni în sprijinul contribuabililor. Un alt extrem de important este faptul că doar până la data de 1 iulie declaraţia unică se poate depune la organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanţelor Publice ori se poate transmite prin poştă cu confirmare de primire, în format hârtie, semnat şi ştampilat, conform legii, însoţit de declaraţia în format electronic, pe suport electronic. După data de 1 iulie declaraţia unică va fi depusă numai în format electronic. Pentru depunerea declaraţiei în format electronic, contribuabilul trebuie să deţină un certificat digital calificat emis de furnizori acreditaţi, informaţii privind obţinerea acestui certificat calificat de semnătură electronică şi depunerea electonică a declaraţiior putând fi aflate accesând portalul ANAF, şi anume www.anaf.ro - Declaratii electronice”, ne-a mai declarat directorul adjunct al instituţiei, Clavinia Petrescu.
Oricare ar fi metoda folosită pentru pregătirea declaraţiei, depunerea se poate face până pe data de 1 iulie pe două căi: cu ajutorul internetului, când pentru a fi expediat fişierul XML trebuie semnat electronic, cu certificatul digital rezultând un nou document electronic; adoua modalitate, care poate fi folosită începând cu 25 februarie şi doar până la 1 iulie, este prezentarea la organul fiscal competent a documentului electronic însoţit de anexa 1 angajator tipărită şi semnată. Plătitorul de venit are obligaţia ca după depunere, indiferent de calea folosită, să verifice starea declaraţiei pe portalul ANAF şi, dacă este cazul, să corecteze declaraţia electronică astfel încât să elimine toate erorile şi să reia procesul de depunere-validare în temenul de depunere legalstabiit.
”Facem un apel la toţi contribuabilii să vină la Direcţia de Finanţe Galaţi pentru a primi informaţii şi lămuriri legate de modul de completare şi de depunere a declaraţiei unice, angajaţii de la serviciul de asistenţă contribuabili stându-le la dispoziţie cu date. Contribuabilii pot veni pentru a face simulări privind modul de completare a acestei declaraţii”, ne-a mai declarat directorul adjunct Clavinia Petrescu.

Articole înrudite