Dacă în privinţa asigurării de mijloace suficiente de transport în comun – autobuze, tramvaie şi troleibuze – gălăţenii au păreri împărţite (unii considerând că sunt total insuficiente, alţii, dimpotrivă, arătând demonstrativ la şirurile de autobuze ce se pot vedea pe străzile oraşului), despre absenţa staţiilor de autobuz părerea este unanimă: municipalitatea nu a trecut acest test. Aşa se face că anumite staţii din municipiul Galaţi, în special cele considerate „de centru” – precum Teatrul Dramatic, Winmarkt, Hotel Dunărea, Agenţia de Voiaj, CEC, Ţiglina I (tur şi retur) – sunt staţii ...doar cu numele. „De patru ani de zile au fost desfiinţate şi tot au spus că vor construi altele noi. Nu au reuşit în patru ani să facă nişte amărâte de staţii”, au fost cuvintele care le-au trecut prin cap tuturor gălăţenilor care au circulat în ultimele zile prin oraş, cu Transurbul. Şi acest lucru, deoarece ploaia torenţială şi rece care a căzut şi luni şi marţi i-a udat până la piele pe ghinioniştii care au fost nevoiţi să aştepte autobuze sau troleibuze în staţiile mai sus amintite. De voie-de nevoie, oamenii s-au adăpostit pe sub streşinile caselor din zonă, iar cât au aşteptat să vină autobuzele au avut timp să le ureze numai de bine aleşilor locali care care nu au fost în stare, timp de patru ani, să amenajeze staţii de autobuz.
Reamintim că imediat după alegerile din 2012, noua administraţie de atunci a decis să demoleze staţiile existente, pe motiv nu aveau acelaşi model peste tot în oraş, dar şi deoarece staţiile fuseseră construite de o firmă de publicitate, SC Euromedia, căreia Primăria Galaţi nu i-a mai reînnoit contractul. După demolarea staţiilor, în vara lui 2012, a urmat, în 2013, organizarea licitaţiei pentru construcţia noilor staţii, care au început să fie montate în toamna lui 2013. Potrivit datelor furnizate la acea vreme de purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi, Emanuela Turcu, Primăria Galaţi a scos la licitaţie proiectarea şi construcţia a 143 de adăposturi pentru staţii de autobuz, achiziţiile fiind făcute pe două loturi, de 72, respectiv 71 de adăposturi. Valoarea estimată totală pentru aceste lucrări a fost de 645.000 lei, adică 145.358 euro, fără TVA, iar firma care a montat staţiile a fost SC Grafis Art Reghin.
Numai că firma a montat staţii doar la periferie, pe străzi secundare şi pe aleile dintre blocuri. În centru însă, gălăţenii aşteaptă sub cerul liber de patru ani mijloacele de transport în comun. Asta, deoarece, din motive pe care nimeni din Primărie nu le-a putut explica clar vreodată, centrul oraşului a rămas fără staţii de autobuz. Printre explicaţiile evazive date, de-a lungul anilor, de municipalitate au fost fie că pentru montarea staţiilor în zona centrală, lucrările au fost blocate de o licitaţie contestată, fie că în zona centrală ar fi urmat să se monteze staţii cu rol şi de spaţiu publicitar, lucrări ce urmau să fie efectuate de firme de publicitate cu care Primăria negocia.