Conducerea Apă Canal îi roagă pe consumatori, şi în special pe asociaţiile de proprietari, să achite contravaloarea serviciilor de alimentare cu apă, canalizare - epurare prestate, în termenul legal de plată, respectiv de 15 zile de la data emiterii facturii, deoarece societatea a fost obligată prin sentinţe judecătoreşti să achite anumite sume către Electrica Galaţi şi ArcelorMittal Galaţi.
Reprezentanţii conducerii societăţii susţin că neachitarea facturii în termen de 30 de zile de la data scadenţei atrage după sine calcularea majorărilor de întârziere, iar dacă sumele datorate şi comunicate lunar, inclusiv majorările de întârziere, nu sunt achitate în termen de 45 de zile de la data emiterii facturii, operatorul poate suspenda sau întrerupe furnizarea serviciului, cum ar fi în cazul apei reci.
„În cazul consumatorilor care înregistrează solduri restante, plata contravalorii facturilor se va face în ordinea cronologică a vechimii acestora, indiferent dacă facturile sunt de consum sau majorări de întârziere, conform actelor normative în vigoare. Desigur că, în paralel cu plata facturilor restante (de consum şi majorări de întârziere), furnizorul va accepta la plată factura curentă de consum apă şi canalizare. Neplata la termen a facturilor către societatea noastră a generat în anii anteriori lipsă de lichidităţi şi implicit acumularea de penalităţi către ArcelorMittal şi Electrica, penalităţi care au devenit scadente”, susţin reprezentanţii conducerii Apă Canal.
Potrivit informaţiilor furnizate de către directorul de producţie al Apă Canal, Niţă Podaru, societatea este obligată să achite penalităţi de întârziere pentru neplata la termen în perioada 2005 - 2008 a facturilor către Combinat şi Electrica Galaţi, cei doi furnizori dând în judecată societatea şi obţinând câştig de cauză. „Este vorba de penalităţile de întârziere acumulate în anii 2005, 2006, 2007, iar pentru sumele respective cei doi furnizori ne-au dat în judecată şi au câştigat, iar acum vine scadenţa pentru plata acestor sume. De exemplu, numai la Electrica avem de plătit în jur de un milion şi ceva de lei noi”, ne-a declarat directorul de producţie Niţă Podaru.
Potrivit aceleiaşi surse, Apă Canal are de recuperat la rândul ei de la populaţie peste 20 de milioane de lei, reprezentând valoarea datoriilor înregistrate de asociaţiile de proprietari sau locatari.