Platforma de videoconferinţe Zoom a anunţat recent o actualizare majoră care permite organizarea de evenimente online cu până la un milion de participanţi simultan. Această schimbare vine în urma utilizării platformei de către diverse grupuri politice pentru a strânge fonduri în sprijinul campaniei electorale a vicepreşedintei SUA, Kamala Harris, unde sute de mii de persoane au participat la apeluri webinar.
Noua funcţionalitate oferită de Zoom extinde capacitatea de organizare a evenimentelor virtuale, punând la dispoziţie diferite opţiuni de webinar, cu capacităţi maxime de 10.000, 50.000, 100.000, 250.000, 500.000 şi, desigur, 1.000.000 de participanţi. Aceste pachete de webinar sunt disponibile pentru o singură utilizare şi includ asistenţă din partea echipei Zoom’s Event Services, asigurând o experienţă profesională şi captivantă pentru toţi participanţii.
„Acum organizatorii de evenimente au flexibilitatea şi puterea de a găzdui experienţe interactive la o scară fără precedent şi posibilitatea de a achiziţiona webinar-uri mari pentru o singură utilizare”, a declarat Smita Hashim, Chief Product Officer la Zoom.
Deşi recent, platforma a fost utilizată pentru strângerea de fonduri politice, Zoom vede un viitor în care aceste evenimente virtuale de mare amploare vor deveni comune în sectoarele de afaceri, divertisment şi public.
Deşi aceste evenimente sunt impresionante, ele nu sunt deloc ieftine. Închirierea unui webinar pentru un milion de persoane costă 100.000 de dolari. Comparativ, un webinar pentru 10.000 de persoane are un preţ de 9.000 de dolari, ceea ce înseamnă aproape un dolar pe participant.
Până de curând, Zoom oferea suport oficial pentru până la 100.000 de participanţi la un eveniment. Cu toate acestea, conform unui raport Bloomberg, compania a decis să schimbe strategia pentru a putea sprijini evenimentele de strângere de fonduri menţionate anterior.
Această decizie a fost influenţată de evenimentele desfăşurate începând cu luna iulie, când organizaţia „Win with Black Women” a găzduit un apel Zoom cu peste 40.000 de participanţi, strângând astfel 1,5 milioane de dolari pentru campania Harris. Ulterior, grupuri precum „White Dudes for Harris” şi „White Women for Harris” au organizat, de asemenea, evenimente cu 190.000 şi respectiv 164.000 de participanţi.
Aceste actualizări pot reprezenta o nouă sursă importantă de venit pentru Zoom, mai ales după ce acţiunile companiei au scăzut considerabil de la 560 de dolari pe acţiune la aproximativ 60 de dolari, odată cu diminuarea popularităţii întâlnirilor virtuale pe măsură ce lumea a început să revină la interacţiunile faţă în faţă. Cu toate acestea, capacitatea de a găzdui evenimente online de o asemenea amploare ar putea revitaliza interesul şi utilizarea platformei în diverse sectoare.