Teoretic, acest lucru ar urma sã fie realizabil, dacã þinem cont de hotãrârea aprobatã în cadrul ºedinþei de Consiliu Local care a avut loc miercuri dupã amiazã. Aleºii locali au aprobat studiul de prefezabilitate elaborat de o firmã strãinã ºi au acceptat ºi angajarea de fonduri necesare elaborãrii studiului de fezabilitate pentru obiectivul denumit „Subtraversare Dunãre”. Pentru realizarea acestui studiu de fezabilitate ar urma ca în bugetul de anul viitor al Galaþiului sã fie alocatã o sumã care a fost estimatã între 6 ºi 10 milioane de euro. City-managerul Primãriei Galaþi, Aurel Vlaicu, a spus cã societatea care va câºtiga licitaþia pentru realizarea studiului va fi plãtitã în douã etape, fiind vorba de un procent de maxim 30% la data demarãrii lucrãrii. Aurel Vlaicu a mai precizat cã diferenþa de bani va fi plãtitã la finalul elaborãrii studiului de fezabilitate, când societatea va trebui sã prezinte întregul mecanism financiar ºi sã prezinte ºi firma care va face investiþia, respectiv care va construi tunelul.
Mãsurã de precauþie solicitatã
Viceprimarul Florin Popa, liderul grupului de consilieri locali ai PSD, a cerut ca proiectului sã i se aducã un amendament: ca o mãsurã de garanþie, firma care va câºtiga licitaþia ºi va realiza studiul sã constituie în favoarea Consiliului Local o garanþie bancarã egalã cu valoarea avansului primit, evitându-se astfel pericolul ca firma sã execute doar o parte din lucrare ºi sã plece cu banii primiþi, invocând faptul cã atât au putut face, iar Primãria sã se descurce mai departe. ªi viceprimarul Radu Cosca a solicitat ca aprobarea caietului de sarcini dupã care se va organiza licitaþia sã se facã în cadrul Consiliului Local, astfel ca totul sã decurgã în modul cel mai transparent. Cele douã amendamente propuse de cãtre cei doi viceprimari au fost aprobate de cãtre Consiliul Local.
Studiul de fezabilitate, necesar
Primarul Marius Stan a precizat cã studiul de fezabilitate este un proiect obligatoriu. „Vom face tot ceea ce depinde de noi pentru a accesa inclusiv fonduri europene ºi ar fi ideal un proiect de valoarea acestuia sã fie efectuat cu fonduri europene! Însã ºi în aceastã situaþie studiul de fezabilitate este absolut necesar sã fie fãcut de noi ºi numai de noi, pentru cã altfel s-ar putea naºte multe suspiciuni ºi multe semne de întrebare vizavi de cine l-a fãcut, cum l-a realizat ºi dacã nu cumva este «cu dedicaþie». Cu studiul odatã fãcut, ne putem prezenta pentru a gãsi un investitor sau pentru a accesa fonduri europene. Eu îmi propun ca în mandatul meu sã începem lucrãrile, pentru cã va dura cel puþin doi ani de zile lucrarea propriu-zisã”, a explicat Stan. Rãmâne de vãzut dacã tunelul va deveni realitate, mai ales cã este un proiect aflat în concurenþã cu podul de la Brãila, care se aflã tot la stadiul de proiect, ºi spunem acest lucru deoarece de 23 de ani se vorbeºte de construirea de aeroport, de pod peste Dunãre sau de drum expres, proiecte care revin în discuþie mai ales înaintea alegerilor ºi care nu au devenit realitate. Iar lipsa unei infrastructuri a fost unul dintre principalele motive pentru care investitorii au ocolit Galaþiul.