Piaţa locală a transportului privat s-a prăbuşit în ultimele luni, în condiţiile în care din ce în ce mai mulţi gălăţeni au rămas fără slujbe şi nu îşi mai permit să meargă cu maxi-taxi, că de taxiuri nici nu poate fi vorba. „A fost perioada vacanţei şi am aşteptat ca odată cu luna septembrie situaţia să revină la normal, dar nu s-a întâmplat nimic. Conform estimărilor noastre, numărul de călători s-a redus cu aproape 30% atât pe sectorul transportului public privat, cât şi la taxi. Dacă lucrurile vor continua de aceeaşi manieră, vom fi nevoiţi să luăm măsuri pentru a putea supravieţui”, ne-a declarat Silviu Cârlan, preşedintele Camerei Taximetriştilor din Galaţi. Contractele de concesiune cu Primăria pe traseele din Galaţi reprezintă un colac de salvare temporar pentru transportatorii privaţi, pentru că scăderea numărului de călători a condus inevitabil la concedieri în rândul şoferilor. La aceasta s-a adăugat şi scăderea numărului de maşini pe anumite trasee, care s-au dovedit nerentabile.
Case de marcat la dublu
Transportul cu taxiul a devenit pentru bună parte din gălăţeni o alternativă de lux, folosită doar în situaţii limită. Mulţi taximetrişti aleg astfel să meargă la negru, folosind deja cunoscutul sistem dublu al caselor de marcat, iar calitatea serviciilor lasă mult de dorit. Este motivul pentru care multe categorii profesionale care foloseau acest serviciu, au renunţat la el în favoarea maşinilor personale, chiar dacă asta însemnă cheltuieli mai mari. „Fluctuaţia în taximetrie la Galaţi este foarte mare, de circa 100 de maşini pe an. Sunt mulţi şoferi care aleg să facă taximetrie, fără să se gândească la costurile necesare reparaţiilor pentru maşini sau la amortizarea investiţiilor, dacă maşinile sunt noi”, susţine preşedintele Camerei Taximetriştilor din Galaţi. Mulţi dintre taximetrişti au intrat şi în colimatorul autorităţilor pentru evaziune fiscală. La toate aceste probleme se adaugă şi amânarea de peste doi ani a adoptării unei noi legi a taximetriei, ce a permis perpetuarea situaţiei amintite şi menţinerea serviciilor din taximetrie la un nivel extrem de scăzut.