Organigrama şi statul de funcţii ale societăţilor Transurb SA şi Gospodărire Urbană SRL (societăţi aflate în subordinea Consiliului Local Galaţi) vor suferi rectificări în încercarea de a respecta dispoziţiile aşa numitei Ordonanţe „Trenuleţ” şi ale Legii nr. 296/2023 privind unele măsuri bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung.
Cum se reorganizează Transurb SA
La societatea de transport public local Transurb SA se doreşte să se reducă numărul de posturi de la 680 la 652. Deşi la o primă vedere pare că societatea vrea să facă economii reducând numărul de salariaţi, în fapt nu este deloc aşa.
Până acum organigrama societăţii cuprinde 680 de posturi, însă doar 648 sunt ocupate, 2 posturi sunt temporar vacante (contracte individuale de muncă suspendate), şi alte două urmează a fi ocupate prin concurs. Aşadar, în fapt, nimeni nu va fi dat afară şi nici mare economie la buget nu se face.
În schimb se desfiinţează unele birouri şi servicii şi se înfiinţează altele sau trec sub o altă denumire în componenţa altor departamente.
De exemplu Biroul Juridic, Patrimoniu se transformă în Compartimentul Juridic Patrimoniu. Se desfiinţează Biroul Contabilitate, dar în cadrul Direcţiei Economice se înfiinţează Departamentul Contabil, Financiar, Încasări, Buget. Serviciul Tehnic, Adminsitrativ, Mediu se va numi Serviciul Achiziţii, Aprovizionare. Iar exemplele pot continua.
Dispari totuşi câteva postrui de şef: şeful de la compartimentul Audit (care se desfiinţează) se transformă în auditor intern, iar postul de şef al compartimentului de Control Financiar de Gestiune se transformă în post de economist.
În total, Transurb SA va avea 16 compartimente, direcţii şi servicii, iar din totalul de 652 de posturi, 332 sunt conducători auto şi 41 sunt vatmani. Restul sunt personal TESA şi personal de reparaţii şi mentenanţă.
Gospodărire Urbană SRL taie 59 de posturi, majoritatea de muncitori
La Gospodărire Urbană SRL structura organizatorică va fi redusă de la 434 de posturi la 375 de posturi. Adică se desfiinţează 59 de posturi. Dintre acestea 6 sunt posturi TESA şi 53 de muncitori necalificaţi/calificaţi. Demn de menţionat este că posturile desfiinţate sunt vacante, deci ca şi în cazul Transurb, nu va fi nimeni dat afară. De altfel, conducerea Gospodărire Urbană se plânge de câţiva ani că nu are muncitori suficienţi pentru a face faţă buruienilor de care se umple Galaţiul în fiecare vară.
Aşadar, în urma reorganizării, din totalul de 375 de posturi care vor rămâne, 15 sunt posturi de conducere, 51 sunt posturi cu funcţii de execuţie, 65 de posturi sunt de personal administrativ şi 244 de posturi pentru personalul muncitor din care 50 de posturi sunt de muncitori calificaţi/necalificaţi pe perioadă determinată. Este îngrijorător însă că printre altele, vor fi desfiinţate 10 posturi vacante de salvamari, în condiţiile în care toată vara Plaja Dunărea este aglomerată, iar posturile de salvamari sunt mai mult decât necesare.
Şi în cadrul acestei societăţi se desfiinţează unele servicii şi compartimente şi se înfiinţează altele. De exemplu, Biroul Tehnic Administrativ se transformă în Serviciul Tehnic-Lucrări Edilitare, iar postul de şef de birou se transformă în şef de serviciu, Baza de Agremen Plaja Dunărea şi Baza de Agrement Lac Vânători vor fi înglobate în Serviciul Adminsitrare Baze de Agrement.
Noile organigrame ale celor două societăţi urmează să fie dezbătute şi supuse la vot în şedinţa ordinară a Consiliului Local Galaţi, ce urmează a se desfăşura până la sfârşitul acestei luni.