20 APRILIE 2024 - Monitorul de Galați - Ediție regională de sud-est Galați Brăila Buzău Constanța Tulcea Vrancea
Modifică setările cookie-urilor
Monitorul de Galati iOS App Monitorul de Galati Android Google Play App
Lucrările la sediul noii primării vor îngreuna traficul pe str. A.I. Cuza
Lucrările la sediul noii primării vor îngreuna traficul pe str. A.I. Cuza

Pentru buna desfăşurare a lucrărilor de construcţie a noului sediu al Primăriei municipiului Galaţi (situat pe Domnească nr. 54 - lângă Prefectură, clădire cu acces şi din strada Al. Ioan Cuza), administraţia locală roagă şoferii ca în următoarele 16 luni să evite să îşi parcheze maşinile pe strada Al. Ioan Cuza şi chiar să evite să circule pe respectiva stradă. Motivul: intrarea în şantierul pentru construcţia noului sediu al primăriei este chiar strada Al. Ioan Cuza, zonă care va fi ocupată, frecvent, de utilajele din şantier.

"Pe durata lucrărilor, vor fi folosite utilaje şi echipamente grele, al căror acces pe şantier se va face pe strada Alexandru Ioan Cuza. Din acest motiv, circulaţia pe această stradă se va realiza cu mare dificultate şi, pe intervale variabile de timp, va fi chiar blocată pentru intrarea/ieşirea utilajelor sau echipamentelor pe/din şantier. În aceste condiţii, facem apel la conducătorii auto să evite strada Alexandru Ioan Cuza şi să folosească rutele ocolitoare (strada Dogăriei, strada Domnească). De asemenea, recomandăm şoferilor să nu parcheze autovehiculele pe strada Alexandru Ioan Cuza, în zona sau în vecinătatea şantierului de lucru de la sediul noii primării, pentru a nu îngreuna sau bloca accesul utilajelor sau echipamentelor grele pe şantier. Facem apel, totodată, la conducătorii auto să respecte întocmai indicatoarele de restricţie şi semnalele agenţilor de circulaţie, care vor monitoriza zona", informează Biroul de Presă al Primăriei municipiului Galaţi, precizând că lucrările de construcţie a noului sediu sunt programate să dureze 16 luni.

 

Între timp, Primăria stă în chirie

 

Primăria municipiului Galaţi are nevoie de un nou sediu administrativ, având în vedere că din 2010 administraţia locală funcţionează într-o clădire (cea din Domnească nr. 38) restituită de instanţă proprietarului de drept, conform legilor proprietăţii. Din acest motiv, Primăria municipiului Galaţi plăteşte lunar chirie proprietarului, o sumă stabilită iniţial la 10.000 de euro, dar majorată, din 2013 la 16.000 de euro.

Recent, primarul municipiului Galaţi Marius Stan a anunţat în mod oficial că s-a încheiat perioada legală în care se puteau depune contestaţii la licitaţia efectuată pentru adjudecarea lucrărilor de construcţie a noului sediu. În urma licitaţiei organizate, lucrările de construcţie a noului sediu al Primăriei municipiului Galaţi vor fi realizate de SC Tancrad SRL, susţinută tehnico-profesional pe Grupo Empresarial Magenta SA din Spania şi de cinci subcontractanţi - Forentis Inject SRL din Bucureşti, Cricons SRL, Spark SRL, Primo SRL şi Instal Proiect Gaz SRL din Galaţi. Potrivit declaraţiilor primarului Marius Stan, noua primărie va costa aproximativ 8 milioane de euro, va avea trei etaje plus parterul iar la subsol va avea o parcare subterană de 90 de locuri. Noua clădire va fi una modernă şi spaţioasă, cu toate dotările cerute de lege în privinţa accesibilităţii. În plus, şedinţele Consiliului Local Galaţi - desfăşurate acum "în deplasare", fie la Prefectură, fie la Parcul de Soft - se vor putea desfăşura în noul sediu, care va avea o sală special destinată pentru aşa ceva.

Clădirea se va construi conform documentaţiei aprobate în toamna lui 2013  de Consiliul Local Galaţi. Potrivit respectivei documentaţii, valoarea totală a investiţiei era programată la valoarea de 49.338.116 de lei, sumă asigurată de la bugetul local.

Potrivit proiectului aprobat de CL, accesul în noua primărie se va realiza din strada Domnească, prin holul principal, de la parter, acolo unde se vor afla birourile destinate cetăţenilor - birourile de audienţe, biroul unic, registratura, casieria. O scară circulară, destinată publicului, va asigura legătura între holul principal de la parter, etajul 1 şi subsolul unde vor se vor amenaja spaţii pentru birouri IT şi arhivă, se mai precizează în documentul adoptat de CL, care mai arată că noul sediu va fi dotat cu lifturi, asigurându-se astfel accesul tuturor persoanelor, inclusiv al celor cu deficienţe motorii, lucru care nu se întâmplă acum, în actualul sediu al Primăriei Galaţi.  


Articole înrudite