În şedinţa de Guvern de astăzi, 16 martie 2022, a fost adoptată hotărârea privind declanşarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Galaţi".
Astfel, a fost aprobat amplasamentul lucrării de utilitate publică de interes naţional "Varianta de ocolire Galaţi", conform variantei finale a studiului de fezabilitate şi, de asemenea, s-a aprobat declanşarea procedurii de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată, care constituie coridorul de expropriere al Variantei de Ocolire Galaţi, aflate pe raza municipiului Galaţi şi a localităţilor Şendreni, Smârdan şi Vânatori din judeţul Galaţi, expropriator fiind statul român, reprezentat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, prin Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - SA.
Totodată s-a aprobat lista finală cuprinzând imobilele proprietate privată supuse exproprierii, precum şi sumele individuale aferente despăgubirilor pe care o puteţi consulta în Monitorul de Galaţi - DOCUMENT ATAȘAT MAI JOS! ↓
Sumele individuale estimate de expropriator sunt în cuantum total de 23.831.000 lei şi se se alocă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Reamintim că Varianta de Ocolire Galaţi are o lungime de 33,6 km şi va realiza legătura între DN 25 Galaţi – Tecuci, DJ 251 Galaţi-Smârdan, DN 26 Galaţi – Oancea, DN 24D Galaţi – Giugiuleşti, astfel traficul de tranzit va fi scos din municipiul Galaţi.
Varianta de ocolire Galaţi se desprinde din DN 25 prin nodul rutier Traian, supratraversează DN 25 şi calea ferată Tecuci – Galaţi, traversează Văile Braniştea şi Odobescu, apoi Valea Rusca Mare, după care se îndreaptă spre nord-vest, pe la originea Văii Obreja, iar de aici spre sud-est traversând Balta Mălina, la sud de localitatea Smârdan.
După traversarea DJ 251, varianta de ocolire se îndreaptă spre nord-est apoi, printr-o curbă la dreapta cu R= 4000 m şi un aliniament de trecere de pe zona de platou în Câmpia Brateşului şi a Prutului. În continuare, printr-o altă curbă la dreapta cu R=4000 m, trece de pe zona de platou, în câmpia Brateşului şi a Prutului, trece prin aproprierea colţului din nord a Lacul Brateş, îndreptându-se spre DN 2B respectiv Vama Giurgiuleşti.
Pe data de 04 martie 2022, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi anunţa: "Astăzi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a emis ordinul pentru demararea proiectării şi execuţiei acestei lucrări. Astfel, peste o lună, va începe partea de proiectare tehnică, urmând ca după realizarea studiilor şi analizelor tehnice să fie demarate lucrările, constructorul fiind deja desemnat", spune Costel Fotea.
Contractul de proiectare şi construire a Variantei de Ocolire Galaţi a fost atribuit Asocierii SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL - SC Tehnostrade SRL, încă din anul 2020, iar valoarea acestuia este de 705.282.636 de lei.